We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Ontdek het thema

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zitten heel wat goede zaken in ivm de verkeersveiligheid en ook het ontwerp voor het Marktplein is echt een enorme verbetering. Maar ik heb mijn twijfels over de eenrichtingsstraten en het pleintje aan de kerk.

Uitgebreide beschrijving

Zone 30 is geen slecht idee, als er ook op gecontroleerd wordt. De bussen van de Lijn rijden vaak te snel. De Hoogveldweg kan beter zone 70 zijn, daar ligt een fietspad afgescheiden van de rijbaan dus lijkt me dat veilig genoeg. Zo moedig je bestuurders aan om niet door het centrum te rijden. De fietsstraten zijn een goed idee, maar tegelijk moeten fietsers (vooral scholieren) ook beseffen dat ze niet overal de hele baan mogen gebruiken. De eenrichting in het centrum lijkt me vooral ten goede te komen van de ochtendspits aan de scholen, maar creëert vooral onnodig verkeer in de omliggende straten. Voor die 2 momenten per dag moeten heel wat inwoners onnodig omrijden. Vooral aan de kerk is dat een probleem. Door de doorgang naar Pastorie/Mechelseweg in 1 richting, moeten de inwoners daar serieus omrijden. Het verdwijnen van de parking daar gaat ook problemen geven. Waar ga je parkeren om bv naar Jokes Bokes of ODT te gaan? De bushalte verplaatsen om de hoek van de kerk is levensgevaarlijk, je ziet daar niks in die bocht!!
1
0
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties