We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

We willen een veiliger en bereikbaar plein. Wat is jouw feedback op het circulatieplan, de fietsstraten en de zone 30?

58
13
Geef zelf je opmerking

Deze opmerkingen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

zeer goed initiatief maar toch een paar bedenkingen met het circulatieplan
ikzelf woon niet in het centrum mar rij dagelijks met de fiets door het centrum en zal als fietser geen enkel probleem hebben met de nieuwe situatie voor aoutobestuurders is dit een ander verhaal. ik vind dat alle toegangswegen naar de markt dubbel richting moeten blijven omdat men het verkeer verdubbelt in de éénrichtingstraten. ik zou alleen de mechelseweg en schoolstraat als éénrichting voorzien. zoals de mechelseweg nu voorzien is zullen op het begin en het einde van de school lange files staan. zeker bij slecht weer
Juul S.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Extra volume wagens stationsstraat
Mijn vermoeden is dat door de doorgang van de pastoriestraat naar de oudstrijdersstraat in die richting te verbieden er een heel deel bestuurders extra van het al drukke kruispunt stationsstraat/verbindingsweg gebruik zullen moeten maken. In de spits en bij gesloten brug zal dit vermoedelijk heel wat extra ongemak veroorzaken. Mogelijk eerst een proefopstelling ?
Rosa V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg
Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg. Al het verkeer dat vanuit het ruime centrum naar de Verbindingsweg wil rijden moet zich via de straten rond het Marktplein een weg zoeken naar de Stationsstraat. Iedereen die naar drankhandel Persoons gaat om bakken bier en frisdrank in te slaan - helaas is de fiets daarvoor niet echt een alternatief - kan enkel weg komen ofwel via (het versmalde gedeelte van) de Westdijk, ofwel via de Wipstraat en Schuttershofstraat naar de Kerselaarlaan of de René Swaelussstraat. Als je de enkelrichting in de Mechelseweg tussen de Stationsstraat en de Westdijk zou omdraaien, en evt ook in de Schuttershofstraat, dan kan het verkeer het centrum binnen rijden via de Oudstrijdersstraat, Pastoriestraat en Kerselaarlaan, en zonder teveel omwegen buitenrijden via de Stationsstraat.
Leo N.
0 2
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Éenrichtingsverkeer Wipstraat
Ik woon in de K. Muyldermanslaan, vlak om de hoek, naast het Chinees restaurant. Ik zie hoe auto’s uit de Wipstraat komen en zo richting het kanaal rijden. Deze wagens houden meestal geen rekening met de vele fietsers die hier uit beide richtingen komen. Het is een smal straatje en dus dikwijls moeilijk om in 2 richtingen te kruisen. Als men nu de Wipstraat eenrichtingsverkeer richting Mechelseweg maakt en terwijl ook de K. Muyldermanslaan eenrichtingsverkeer maakt van Westdijk richting Stationsstraat, dan zullen de fietsers er veiliger kunnen rijden. De paaltjes in de K. Muyldermanslaan thv het rusthuis weghalen. Dit om de vrachtwagens, ambulances, klanten van drankencentrale Persoons en bewoners van de K. Muyldermanslaan niet heel Het centrum moeten doorkruisen om de brug over te rijden. Om druk verkeer tegen te gaan in deze straat, een bord uitgezonderd plaatselijk verkeer.
Kurt N.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wekelijkse markt verschuiven naar de Mechelseweg is dit wel realistisch
In het voorstel wordt ook gesproken over het verplaatsen van de wekelijkse markt naar de Mechelseweg. Indien de marktramen ook tussen de Stationsstraat en Marktstraat worden opgesteld blokkeer je gans het centrum als je vasthoudt aan het circulatieplan dat nu voorligt. Ook zal de verplaatsing van de wekelijkse markt ervoor zorgen dat de parking achter De Kring niet meer kan gebruikt worden op donderdag. Wij kunnen begrijpen dat er enkelrichting wordt ingesteld in bepaalde straten maar vinden het geen meerwaarde dat het ook gebeurt in o.a. de Swaelusstraat, Otto De Mayerstraat, Zetselstraat. Het circulatieplan zoals het nu voorligt zorgt ervoor dat inwoners van het centrum die in het gebied wonen waar het circulatieplan geldt steeds moeten omrijden om het centrum te kunnen verlaten.
Pascale M.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Circulatie - 1-richtingsverkeer in de Zetselstraat
Kan de Zetselstraat niet beter 2-richting blijven? Er zal anders een overbelasting van verkeer zijn in de Kerselaarlaan. Inwoners die naar de markt, dokter, gemeentehuis gaan, moeten gans rond rijden en via de Kerselaarlaan passeren. Circulatieplan is mooi, mits er ook rekening gehouden wordt met een spreidingsplan van verkeer.
Conny B.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

The good the bad and the ugly van dit plan. (2)
The Bad: De betrokkenheid van de inwoners. Hoewel dit plan aantrekkelijk is voor mensen in de ruime omgeving van Kapelle-Op-Den-Bos is er zo goed als geen rekening gehouden met de mensen die zelf in en rond het centrum wonen. Die inwoners zijn totaal niet betrokken geweest en worden nu voor een voldongen feit gesteld. Ik vraag me af of de burgemeester nog steeds voor 200% achter het mobiliteitsplan zou staan indien hij in de Schoolstraat of de Bormstraat zou wonen in plaats van in Ramsdonk. Benieuwd naar de verdere aanpak naar die doelgroep toe. Ik ben vragende partij. Het mobiliteitsplan. De basis van het mobiliteitsplan is het verhogen van de veiligheid van de schoolgaande jeugd. Zoals ik al aanhaalde is dit een goed idee. Het enige probleem is dat het woon-school verkeer zich beperkt tot 2 uur per dag, 200 dagen per jaar. Dat zijn dus 400 uur per jaar. Mensen die in en rond het centrum wonen vertoeven daar elke dag, heel het jaar door. Dat zijn 8760 uren. In dit plan is het evenwicht tussen beide situaties zoek.
Dann R.
1 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Alleen maar positief om iets te wijzigen en ik snap dat een éénrichting nuttig is maar...
Zelf kan ik spreken over mijn eigen straat René Swaelusstraat (ik ben al 56 jaar inwoner van Kapelle trouwens, mijn hele leven dus) en ik ben niet echt pro parkeren op het voetpad. Dit is niet alleen gevaarlijk voor de mensen met opritten, maar vooral voor voetgangers die af en toe op de rijbaan moeten enz. Waarom zou je dit trouwens in deze straat doen, enkel op donderdag parkeren de mensen van het gemeentehuis hier en dat is geen probleem. Ik vrees dat dit een heeeel drukke straat wordt en bij dubbel parkeren zullen hier veel bussen (zwembad) en vuilkarwagens regelmatig problemen hebben met doorgang. Voor mij niet echt een eventuele oplossing voor een probleem dat niet vermeld wordt trouwens. Waarom doe je dit ?
Geert V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Situatie Oudstrijdersstraat
Momenteel is het al een van de drukste straten van de gemeente en met deze nieuwe regeling vrees ik voor nog meer verkeer. Zeker tijdens de start van de scholen staan de mensen hier al aan te schuiven voor de lichten tot aan de kerk. Zone 30 is het hier al lang, maar daar houdt zich niemand aan. Wat gaat een fietsstraat dan oplossen? Verwacht je dat iemand die gehaast is braafjes zal wachten achter een fietser? Dit gaat pas kunnen werken als er effectief controles komen, en eerlijk gezegd, dat gebeurt hier nooit. Dat merk ik elke dag keer op keer.
Filip V.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Parkeerdruk wordt verschoven naar de omliggende straten - geen structurele oplossing
Aangezien het aantal parkeerplaatsen op de markt zal afnemen zal de parkeerdruk enorm toenemen in de omliggende straten. Is er een studie uitgevoerd om de haalbaarheid van een ondergrondse parking op het marktplein na te gaan? In het centrum worden meer en meer appartementen opgetrokken en dat zal de volgende jaren niet afnemen. De parkeerdruk zal dus alleen maar toenemen. In de Swaelusstraat en de Zetselstraat wordt parkeren aan beide kanten voorgesteld en dit half op het voetpad. Wij vinden dat geen goed idee. Dit zal de veiligheid niet ten goede komen. Graag hadden wij gehad dat er maar aan één zijde van de rijbaan kan geparkeerd worden.
Pascale M.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Test het circulatieplan vooraf
Het uitbreiden van de zone 30 is een goed plan, hoewel de zone volgens mij niet dient uitgebreid te worden tot aan de kruising Mechelseweg/Hoogveldseweg. Dit stuk heeft aan twee zijden een fietspad en de huidige zone 30 begint reeds voor de Campus SGI. De zone aan de campus SGI zelf wordt niet direct aangepakt. Met de smalle voetpaden en het blijvende dubbele verkeer blijft dit wel een druk en potentieel gevaarlijk punt. Het nieuwe circulatieplan in de dorpskern is volledig gebaseerd op eenrichtingsverkeer, waarbij je soms door heel de dorpskern wordt geleid. Veel van de drukte komt samen aan het Marktplein. De schoolomgeving SGI/gemeenteschool Oudstrijdersstraat en de verbinding met het STK is de drukste en potentieel gevaarlijkste verkeeras. Om af te sluiten: ik hoop dat deze circulatieplannen eerst praktisch getest worden alvorens over te gaan tot beslissing en uitvoering van eventuele werken.
Stefan V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Mooie plannen!
Ik kan alleen maar hopen dat de meeste Kapellenaren zich hier kunnen in vinden, want dit komt de dorpskern absoluut ten goede! Mooie plannen en visie.
Kurt V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Positief
De zone 30 lijkt me een goed idee.
Tom V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Circulatieplan
Mijns inziens lijkt het mij praktischer en veiliger om de Mechelseweg éénrichting te maken van aan de kerk tot aan de marktstraat. Dan kan je vlotter en makkelijker de stationsstraat bereiken. Ik zie het nut er niet van in om iedereen al die toertjes( zoals nu voorzien) te laten doen!een
Hendrik K.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Zone 30
het spijt me maar ik ben geen fan van Zone 30. Dit is marginaal sneller dan te voet gaan. Indien je ook maar even afgeleid bent, ben je over die snelheid. Ik ben akkoord dat auto's ondergeschikt moeten zijn in dorpskernen, maar ik voel meer voor ontrading. De "plein" verbinding tussen de Oudstrijdersstraat en de Pastoriestraat vind ik bijvoorbeeld een zeer goed voorbeeld daarvan.
Werner V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

The good the bad and the ugly van dit plan. (5)
The Ugly: Wie gaat dat allemaal betalen? Er is nu al geen geld in de kas. Ik had graag gehoord wat het financiële plaatje is en hoe de gemeente dit denkt te financieren. Ik hoop dat verkeersboetes hier niet het leeuwendeel gaan van gaan uitmaken. Graag transparantie!
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

kruispunt kerk en doorsteek naar centrum (en terug)
aanleg van het plein liefst zo aanpassen dat fietsers/brommers de bocht niet meer kunnen afsnijden door het terras van het cafe te gebruiken als doorgang
Denise A.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Enkelrichtingsverkeer
Inwoner Kerselaarlaan; als ik het goed begrijp kan je het deel van de kern rond het marktplein enkel verlaten via Markt-/ Stationsstraat. Dit gaat file veroorzaken en enkel extra verkeer in deze straten teweeg brengen. En wat gedaan op een donderdag, een marktdag? Is het dan de bedoeling om langs Bormstraat/ Ramsdonk deze kern te verlaten als het marktplein afgesloten zou zijn? Het lijkt mij ook geen goed idee om de doorgang Pastoriestraat en Oudstrijdersstraat enkelrichting te maken.
Erve M.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Waarom geen dynamisch mobiliteitsplan?
Waarom wordt er geen dynamiek in het circulatieplan ingevoerd. Een model waarbij de situatie wijzigt in functie van de overlast. Zo kan je het probleem van het schoolverkeer aanpakken op de momenten dat dat nodig is en tegelijk de bewegingsvrijheid behouden en overlast beperken van de inwoners van het centrum in te perken op momenten dat de scholen gesloten is.
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Als ik van regio Westdijk naar de Kuiermansstraat wil dan kan dat enkel via een hele omleiding dwars door de dorpskern.
Het circulatieplan zoals het nu is uitgetekend is het tegenovergestelde van de creatie van een autoluwe dorpskern. In het bijzonder worden alle auto's komende van zone Westdijk NAAR/DOOR de dorpskern geleid wanneer men richting Kuiermansstraat (toch één van onze grote verbindingswegen) wil. Dit alles behalve autoluw voor de dorpskern en bovendien zijn al die extra kilometers die hierdoor moeten worden afgelegd alles behalve milieuvriendelijk. Misschien toch hier en daar tweerichtingsverkeer toelaten bv. stuk Mechelseweg tsn Westdijk en Stationsstraat.
Ilse D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Prima voorstel, goed uitgewerkt - wat met parkeren voor de deur voor electrische auto's om die thuis te kunnen opladen? Hoe gaat de (terechte) snelheidsbeperking afgedwongen worden? Het moment om voorgevelisolatie voor de woningen op het Marktplein / Mechelseweg mee op te nemen in het plan.
Een aantal parkeerplaatsen voor huizen zal er moeten aan geloven - het is niet anders. Wat met het opladen van een electrische auto aan je huis waar dat nu nog kan? Wat met laden en lossen? De snelheidsbeperking en de fietsstraten zijn uitstekende ideeen en zouden onverkort moeten uitgevoerd worden (ga maar eens elders kijken om te weten dat dit fantastisch werkt :-) ). Uitdaging zal zijn om de regels ook af te dwingen. Enkel met herinrichting van de wegen zal dit niet lukken. Benieuwd naar de visie hierop. Een groot aantal woningen in de zone is meer dan 40 jaar oud. Het moment om voorgevelisolatie eenvoudig mogelijk te maken door toe te laten de gevel 10 cm naar voor te laten komen op eenvoudig verzoek. Spouwmuurisolatie werkt niet overal/altijd en is bouwtechnisch niet ideaal. Ambitieus plan voor de gemeente - doen!!
Marc V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat ontsluiten
Ik ben fan. Lijkt me een solide plan. Maar de Wipstraat heeft op dit ogenblik geen gemakkelijke toegang meer tot de Verbindingsweg. Om de bewoners daar niet nodeloos te belasten qua toegankelijkheid, stel ik voor om de Kanunnik Muyldermanslaan weer aan te sluiten op de Stationsstraat, in uitgaande richting.
Werner V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Organisatie markt
Wat is het idee voor het plaatsen van de kramen op de markt op donderdag ? Wordt er rekening gehouden dat wanneer bv de kramen verder komen dan het kruispunt van de Mechelseweg en de Marktstraat, dat je heel het verkeer vastzet doordat de straten slechts één richting zijn ? De enige straat om het dorp uit te rijden is dan de Stationsstraat.
Nick D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Herinrichting Mechelseweg tussen KOBOS De Pepel en KOBOS campus SGi
De plannen zijn veelbelovend, met visie op meer groen en meer veiligheid. Ik sta positief tegenover de voorstellen. Graag had ik dit aangevuld met een voortel tot herinrichting van de Mechelseweg tussen Sanpareil en het pleintje voor de kerk. Op dit ogenblik bestaat dit uit twee smalle voetpaden, twee rijstroken en enkele parkeerplaatsen langs de weg. De parkeerplaatsen kunnen m.i. verdwijnen (nu er parking is achter De Kring) om zo meer voetgangersruimte te creëren. Ook de fietsers die KOBOS campus SGi verlaten, kunnen zich zo veiliger op de Mechelseweg begeven. Tussen de kerk en KOBOS De Pepel zijn drie extra parkeerplaatsen. Misschien kunnen deze ook weggenomen worden voor een Kiss&ride-zone.
Daniël V.
0 1
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen