Deel op facebook

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

We willen een veiliger en bereikbaar plein. Wat is jouw feedback op het circulatieplan, de fietsstraten en de zone 30?

58
13
Geef zelf je opmerking

Deze opmerkingen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Leuk om te zien hoe onze gemeente een mooi, groen centrum zal krijgen waar je met plezier wat meer tijd zal doorbrengen. Ik heb enkel mijn bedenkingen bij de manier waarop het éénrichtingsverkeer is georganiseerd.
Bewoners van de Schuttershofstraat (tussen R. Swaelusstr. en Kerselaarlaan), die vanuit Tisselt komen, worden nu via Otto De Maeyerstr. - Marktplein én Mechelseweg gestuurd om in hun straat te geraken. Verkeer dat op dit moment niet in de Mechelseweg moet zijn, maar volgens deze plannen wel. Om het verkeer in Mechelseweg (en het centrum in het algemeen) te beperken, lijkt het me beter om van de Schuttershofstr. tussen de R. Swaelusstr. en Kerselaarlaan dubbele richting te maken. Op die manier kunnen ook de schoolbussen (vanuit Tisselt) het zwembad bereiken zonder dat ze in de Mechelseweg moeten zijn. Het éénrichtingsverkeer volgens de huidige plannen zorgt er ook voor dat de parkeerplaatsen in de Schuttershofstr. links van de rijrichting komen te liggen. Hierdoor wordt een gevaarlijke situatie gecreëerd wanneer auto's vanuit deze parking willen invoegen op straat, maar geen zicht hebben op fietsers die vanuit tegenovergestelde richting komen aangereden (aangezien zij wel in 2 richtingen kunnen fietsen).
Sara L.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Eénrichting Wipstraat
Ik woon in de Wipstraat nr 5 en heb een dochter van 6 jaar. Ik vind het onbegrijpelijk dat deze straat 2-richtingsverkeer blijft. Volgens mij zijn er 2 goede opties. Of je maakt hier 1 richtingsverkeer (van brug naar Mechelseweg) of de wipstraat wordt een speelstraat. Hier wonen allemaal gezinnen met jonge kinderen!!! Graag bloembakken aan de kruising Mechelseweg - Wipstraat. Voor de veiligheid van de kinderen! Op straat spelen is fijn! Tennis, padel, voetbal, badminton, tikspelen, krijten. Laat de kinderen op een veilige manier buiten spelen in het dorp door van da wipstraat een speelstraat te maken!! Thanks.
Koen C.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

zone 30 stuk londerzeelseweg en Bonenveldstraat hoe gaat men dat organiseren?
ik vind het een heel mooi initiatief en zeker het meer groen in de gemeente. Ook de wegen er naartoe zullen de nodige aandacht moeten krijgen omdat zone 30 in brede straten zeker niet makkelijk afdwingbaar gaat worden er wordt vaak hard gereden en zeer vaak niet gestopt aan de zebrapaden. is daar al info over hoe men dat in toekomst wil doen ? wij vinden het alvast een mooi initiatief wat de kern zelf betreft en hopen op meer leven in het dorp dat nu vaak maar een trieste aanblik heeft. We kijken ernaar uit omdat hier toch veel mensen wonen dus extra horeca etc zal zeker meer dan welkom zijn
Martine C.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Oudstrijdersstraat circulatie en parking
Hallo, leuk project. Ik zelf woon vlak bij school en kerk in Oudstrijdersstraat en vraag me enkele zaken af nav nieuwe inplanting. Ik zie beduidend minder parkeergelegenheid. We krijgen momenteel frequent te maken met fout parkeerders voor onze garage (minder een issue in lockdown) en vrezen dat dit gaat leiden tot nog meer foutparkeerders. Daarnaast is er een bestaand issue mbt bereiken van de parkeerplaats indien je uit richting Hoogveldweg komt. Vroeger kon je gemakkelijk draaien aan rond punt voor café Toren. Nu doen we dit op de parking voor Jokes Bokes (ook niet ideaal). Indien ik het goed begrijp komt daar nu een parkje - maar dit zal leiden tot ongemak door verschillende bewoners, ouders van kinderen die in Oudstrijdersstraat zelf beginnen auto te keren, zeker gegeven de richting van het éénrichtingsverkeer in bv de Mechelseweg. Nu, indien we van Mechelen kwamen, sloegen we immers reeds af aan de eerste lichten na de brug, om zo via Mechelseweg onmiddellijk in goede richting te staan.
Steven M.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat ontsluiten
Ik ben fan. Lijkt me een solide plan. Maar de Wipstraat heeft op dit ogenblik geen gemakkelijke toegang meer tot de Verbindingsweg. Om de bewoners daar niet nodeloos te belasten qua toegankelijkheid, stel ik voor om de Kanunnik Muyldermanslaan weer aan te sluiten op de Stationsstraat, in uitgaande richting.
Werner V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Prima voorstel, goed uitgewerkt - wat met parkeren voor de deur voor electrische auto's om die thuis te kunnen opladen? Hoe gaat de (terechte) snelheidsbeperking afgedwongen worden? Het moment om voorgevelisolatie voor de woningen op het Marktplein / Mechelseweg mee op te nemen in het plan.
Een aantal parkeerplaatsen voor huizen zal er moeten aan geloven - het is niet anders. Wat met het opladen van een electrische auto aan je huis waar dat nu nog kan? Wat met laden en lossen? De snelheidsbeperking en de fietsstraten zijn uitstekende ideeen en zouden onverkort moeten uitgevoerd worden (ga maar eens elders kijken om te weten dat dit fantastisch werkt :-) ). Uitdaging zal zijn om de regels ook af te dwingen. Enkel met herinrichting van de wegen zal dit niet lukken. Benieuwd naar de visie hierop. Een groot aantal woningen in de zone is meer dan 40 jaar oud. Het moment om voorgevelisolatie eenvoudig mogelijk te maken door toe te laten de gevel 10 cm naar voor te laten komen op eenvoudig verzoek. Spouwmuurisolatie werkt niet overal/altijd en is bouwtechnisch niet ideaal. Ambitieus plan voor de gemeente - doen!!
Marc V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

als je in een fietstraat enkelrichtingverkeer maakt, geldt die enkelrichting dan ook voor de fietser of niet?
Allereerst ben ik fan van het bevorderen van de veiligheid voor voetganger en fietser tegenover de dominantie van de auto. Ik zou zelfs van alle enkelrichtingstraten ook fietsstraten maken op voorwaarde dat fietsers die straten in beide richtingen mogen gebruiken. Het lijkt mij logisch, maar ik ken (en vele anderen) kennen de wegcode niet voldoende. Wil je gebruik van de fiets stimuleren dan moet je zorgen voor een vlotte bereikbaarheid.
Denise A.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat 1richting maken
Om doorstroming van het verkeer in de wipstraat te optimaliseren en veiligheid te verhogen is het aangewezen om dit te bekomen. Rijrichting naar de mechelseweg.
Frankie R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Óók de Wipstraat éénrichtingsverkeer !
Het idee van de Wipstraat, waarin ik woonachtig ben, een éénrichtingstraat te maken is geen nieuw idee. Onze buur Keven D.P. kwam al langer met het idee en nodig onderzoek en dialoog. Meer en meer raakten alle bewoners overtuigd dat dit een groot verschil kan maken in de vlotte en vooral veilige circulatie in en rondom onze straat. Na de komst van rusthuis Paaleyck is het verkeer enorm toegenomen. Dagelijks moeten mensen met hun wagen een praktijktest achteruit rijden doorstaan omdat een tegenligger al verder in de straat was dan zijzelf. Gezien het geplande éénrichtingsverkeer in de Schutterhofstraat zou een uitbreiding naar de Wipstraat (van Kan. Muyldermansstraat > Mechelseweg) een absolute troef zijn. Het (zou absoluut een gemiste kans zijn mocht men dit niet doen. Net als de tegenoverliggende Schutterhofstraat is de Wipstraat een dermate smalle straat dat verkeer in twee richtingen onmogelijk is door de druk bezette parkeerplaatsen. Het is niets nieuw dat de gemoederen tussen automobilisten hier hoog oplaaien. Grijp de kans!
Koen P.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Schuine PARKEERPLAATSEN / Doorgang Kan. MUYLDERMANSLAAN eenrichting naar Stationstraat , Wipstraat.
Beste, mooi project . Alleen stel ik vast dat er nog minder parkeerplaatsen zijn dan nu . Mijn zaak is op nr245 en erzijn momenteel 10 plaatsen tussen stationstraat en wipstraat op het plan slechts 9 . Waarvan 3/4 wordt ingenomen door bewoners men kan dit oplossen door schuine parkeerplaatsen om alzo de plaatsen aanzienlijk te verhogen, het voetpad kan men eventueel afbakenen met groene beplanting. Om het centrum te ontlasten van het verkeer van Tisselt op de Westdijk is het interessant om een doorgang te maken in de Kan. MUYLDERMANSLAAN eenrichting naar Stationstraat . Hierdoor ontlast men de Kerselaarlaan en een vlottere circulatie waarbij men de wipstraat eveneens eenrichting kan maken . Klanten zijn al jaren vragende partij om meer parking ! Nu is de mogelijkheid om het op te lossen Dank u bij voorbaat .
Dirk P.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

zeer goed initiatief maar toch een paar bedenkingen met het circulatieplan
ikzelf woon niet in het centrum mar rij dagelijks met de fiets door het centrum en zal als fietser geen enkel probleem hebben met de nieuwe situatie voor aoutobestuurders is dit een ander verhaal. ik vind dat alle toegangswegen naar de markt dubbel richting moeten blijven omdat men het verkeer verdubbelt in de éénrichtingstraten. ik zou alleen de mechelseweg en schoolstraat als éénrichting voorzien. zoals de mechelseweg nu voorzien is zullen op het begin en het einde van de school lange files staan. zeker bij slecht weer
Juul S.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zitten heel wat goede zaken in ivm de verkeersveiligheid en ook het ontwerp voor het Marktplein is echt een enorme verbetering. Maar ik heb mijn twijfels over de eenrichtingsstraten en het pleintje aan de kerk.
Zone 30 is geen slecht idee, als er ook op gecontroleerd wordt. De bussen van de Lijn rijden vaak te snel. De Hoogveldweg kan beter zone 70 zijn, daar ligt een fietspad afgescheiden van de rijbaan dus lijkt me dat veilig genoeg. Zo moedig je bestuurders aan om niet door het centrum te rijden. De fietsstraten zijn een goed idee, maar tegelijk moeten fietsers (vooral scholieren) ook beseffen dat ze niet overal de hele baan mogen gebruiken. De eenrichting in het centrum lijkt me vooral ten goede te komen van de ochtendspits aan de scholen, maar creëert vooral onnodig verkeer in de omliggende straten. Voor die 2 momenten per dag moeten heel wat inwoners onnodig omrijden. Vooral aan de kerk is dat een probleem. Door de doorgang naar Pastorie/Mechelseweg in 1 richting, moeten de inwoners daar serieus omrijden. Het verdwijnen van de parking daar gaat ook problemen geven. Waar ga je parkeren om bv naar Jokes Bokes of ODT te gaan? De bushalte verplaatsen om de hoek van de kerk is levensgevaarlijk, je ziet daar niks in die bocht!!
Emily V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Zone 30 op de Mechelseweg tussen Viandoo en Sanpareil
Wat is de motivatie om hier 30/uur te maken? Er zijn fietspaden in de 2 richtingen. Ongevallen? Dit is een toegangsweg zonder schoolomgeving. Niet logisch om hier zone 30 te maken.
Conny B.
0 2
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Probleempje met enkel riching otto de maeyerstraat
Voor de inwoners van de René Swaelusstraat zou het schrappen van de enkele richting van de Otto de Maeyer straat van aan de markt to aan de kerselaerlaan een enorme verbetering opleveren met het oog op verplaatsingen richting tisselt/ramsdonk. Een andere optie is het behouden van tweerichtingsverkeer in de René Swaelusstraat.
Yves V.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Als ik van regio Westdijk naar de Kuiermansstraat wil dan kan dat enkel via een hele omleiding dwars door de dorpskern.
Het circulatieplan zoals het nu is uitgetekend is het tegenovergestelde van de creatie van een autoluwe dorpskern. In het bijzonder worden alle auto's komende van zone Westdijk NAAR/DOOR de dorpskern geleid wanneer men richting Kuiermansstraat (toch één van onze grote verbindingswegen) wil. Dit alles behalve autoluw voor de dorpskern en bovendien zijn al die extra kilometers die hierdoor moeten worden afgelegd alles behalve milieuvriendelijk. Misschien toch hier en daar tweerichtingsverkeer toelaten bv. stuk Mechelseweg tsn Westdijk en Stationsstraat.
Ilse D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat éénrichting verkeer
Over het algemeen vind ik het circulatieplan zeker een goed idee. Het is me echter niet ontgaan dat de meeste anders bewoners van de Wipstraat reeds jaren vragende partij zijn om de straat in een enkele richting te laten wijzigen. Als nieuwere bewoner deel ik deze mening. De straat is redelijk nauw, met een tegenligger vormt dit vaak gespannen situaties en levert uiteraard ook heel wat ongemak op. Eén enkele kant maar laten parkeren zal helaas het 'parkeerprobleem' niet helpen. Zodoende lijkt het mij ook een goed idee om de Wipstraat naar een éénrichtingstraat te laten aanpassen. Hoe ik het zie zou dit geen enkele negatieve gevolgen kunnen dragen en de algemene mobiliteit in het dorp ten goede komen.
Vincent D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Circulatieplan
Volgens mij zou het beter zijn om de Markstraat open te stellen richting Markt, dit om bezoekers de juiste richting te wijzen naar beschikbare parkeerplaatsen. Ook de Zetselstraat en Marktplein (vanaf café De Vriendschap tot zetselstraat) zou ik in omgekeerde richting laten rijden, dit om het verkeer zo snel mogelijk uit het centrum te leiden (alsook de marktkramers). Het stukje Mechelseweg (tegenover de kerk) zou ik in beide richtingen behouden, is goed voor in- en uitstroom van het verkeer. Wipstraat mag ook enkele richting. Alleen Kannunik Muyldermanslaan en Westdijk verkeer in beide richtingen, dit om Drankenhandel Persoons te kunnen blijven beleveren.
Patrick K.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Éenrichtingsverkeer Wipstraat
Ik woon in de K. Muyldermanslaan, vlak om de hoek, naast het Chinees restaurant. Ik zie hoe auto’s uit de Wipstraat komen en zo richting het kanaal rijden. Deze wagens houden meestal geen rekening met de vele fietsers die hier uit beide richtingen komen. Het is een smal straatje en dus dikwijls moeilijk om in 2 richtingen te kruisen. Als men nu de Wipstraat eenrichtingsverkeer richting Mechelseweg maakt en terwijl ook de K. Muyldermanslaan eenrichtingsverkeer maakt van Westdijk richting Stationsstraat, dan zullen de fietsers er veiliger kunnen rijden. De paaltjes in de K. Muyldermanslaan thv het rusthuis weghalen. Dit om de vrachtwagens, ambulances, klanten van drankencentrale Persoons en bewoners van de K. Muyldermanslaan niet heel Het centrum moeten doorkruisen om de brug over te rijden. Om druk verkeer tegen te gaan in deze straat, een bord uitgezonderd plaatselijk verkeer.
Kurt N.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg
Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg. Al het verkeer dat vanuit het ruime centrum naar de Verbindingsweg wil rijden moet zich via de straten rond het Marktplein een weg zoeken naar de Stationsstraat. Iedereen die naar drankhandel Persoons gaat om bakken bier en frisdrank in te slaan - helaas is de fiets daarvoor niet echt een alternatief - kan enkel weg komen ofwel via (het versmalde gedeelte van) de Westdijk, ofwel via de Wipstraat en Schuttershofstraat naar de Kerselaarlaan of de René Swaelussstraat. Als je de enkelrichting in de Mechelseweg tussen de Stationsstraat en de Westdijk zou omdraaien, en evt ook in de Schuttershofstraat, dan kan het verkeer het centrum binnen rijden via de Oudstrijdersstraat, Pastoriestraat en Kerselaarlaan, en zonder teveel omwegen buitenrijden via de Stationsstraat.
Leo N.
0 2
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Je wordt richting het dorp geleidt ook al moet je er niet zijn
Komende vanuit mechelseweg (post) om naar de bakker,bank (argenta),of frituur te rijden moet je in princioe niet in het dorp zijn. Toch moet je door dit traject het hele dorp door, extra onnodige kms die je daarmet de wagen moet doen. Waarom lan het verkeer niet weg van het dorp geleid worden? Zodat enkel de auto's die er moeten zijn deze wegen berijden. Vindt het zoals nu niet logisch.
Jens H.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Aandacht voor de bejaarde voetganger, rolstoel/ rollatorgebruiker bij bestrating, aanleg zitplaatsen marktplein...
De bewoners van onze 2 bejaardenhuizen maken ook graag een wandeling door onze gemeente, al dan niet met hun bezoekers. Het is dan ook logisch dat we bij de keuze van bestrating, aanleg zitranden ook met hen rekening houden. Geen te hobbelige keien of richeltjes, aangepaste zithoogte van zitplaatsen, rugleuningen. In dit kader kan ook overwogen worden het wegeltje naast de bibliotheek in de Pastoriestraat mee in het plan op te nemen. Door de ondergrond wat rolstoel/rollatorvriendelijker te maken kan op die manier de aansluiting naar het marktplein (en bezoek aan kerkhof) makkelijker worden.
Denise A.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Feedback op circulatieplan met betrekking van de Wipstraat
Sinds de ingebruikname van de appartementsblokken en vooral het rusthuis Paaleyck aan de K.Muyldermanslaan is het in onze straat erg druk geworden. Niet alleen is het verkeer sterk toegenomen, ook de parkeergelegenheden zorgen voor extra druk. Eindeloos moeten wagens schipperen om mekaar in beide richtingen te kunnen laten rijden. Dit zorgtvoor frustratie en occasioneel voor agressie. Daarom zijn we er met de hele buurt van overtuigd dat eenrichtingsverkeer, vanuit de K.Muyldermanslaan naar de Mechelseweg een drukverlagend effect zou hebben. We hebben dit besproken met alle bewoners en omwonenden van onze straat. Ik ben zo vrij geweest hiervoor een plannetje op te stellen ter verduidelijking. (als bijlage)
Kevin D.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Situatie Oudstrijdersstraat
Momenteel is het al een van de drukste straten van de gemeente en met deze nieuwe regeling vrees ik voor nog meer verkeer. Zeker tijdens de start van de scholen staan de mensen hier al aan te schuiven voor de lichten tot aan de kerk. Zone 30 is het hier al lang, maar daar houdt zich niemand aan. Wat gaat een fietsstraat dan oplossen? Verwacht je dat iemand die gehaast is braafjes zal wachten achter een fietser? Dit gaat pas kunnen werken als er effectief controles komen, en eerlijk gezegd, dat gebeurt hier nooit. Dat merk ik elke dag keer op keer.
Filip V.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Enkelrichtingsverkeer
Inwoner Kerselaarlaan; als ik het goed begrijp kan je het deel van de kern rond het marktplein enkel verlaten via Markt-/ Stationsstraat. Dit gaat file veroorzaken en enkel extra verkeer in deze straten teweeg brengen. En wat gedaan op een donderdag, een marktdag? Is het dan de bedoeling om langs Bormstraat/ Ramsdonk deze kern te verlaten als het marktplein afgesloten zou zijn? Het lijkt mij ook geen goed idee om de doorgang Pastoriestraat en Oudstrijdersstraat enkelrichting te maken.
Erve M.
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen