Deel op facebook

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

We willen een veiliger en bereikbaar plein. Wat is jouw feedback op het circulatieplan, de fietsstraten en de zone 30?

58
13
Geef zelf je opmerking

Deze opmerkingen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Éenrichtingsverkeer Wipstraat
Ik woon in de K. Muyldermanslaan, vlak om de hoek, naast het Chinees restaurant. Ik zie hoe auto’s uit de Wipstraat komen en zo richting het kanaal rijden. Deze wagens houden meestal geen rekening met de vele fietsers die hier uit beide richtingen komen. Het is een smal straatje en dus dikwijls moeilijk om in 2 richtingen te kruisen. Als men nu de Wipstraat eenrichtingsverkeer richting Mechelseweg maakt en terwijl ook de K. Muyldermanslaan eenrichtingsverkeer maakt van Westdijk richting Stationsstraat, dan zullen de fietsers er veiliger kunnen rijden. De paaltjes in de K. Muyldermanslaan thv het rusthuis weghalen. Dit om de vrachtwagens, ambulances, klanten van drankencentrale Persoons en bewoners van de K. Muyldermanslaan niet heel Het centrum moeten doorkruisen om de brug over te rijden. Om druk verkeer tegen te gaan in deze straat, een bord uitgezonderd plaatselijk verkeer.
Kurt N.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Circulatieplan Kapelle O/D Bos
Als je in Londerzeel rijdt, al zeker rond de schoolperiodes is het daar levensgevaarlijk. Onlangs is er zelfs een meisje van rond de 12 jaar bijna onder de bus gereden. Omdat ze als fietster de voorrang niet verleende die ze moest. Dit is mijn punt. En zone 30 - fietsstraat - eenrichtingsverkeer is allemaal in orde. Maar dan moet het voor de fietsers OOK eenrichting zijn. Dan moeten zij OOK voorrang verlenen. Zij wanen zich koning v/d baan en maken het soms net eens zo gevaarlijk voor hunzelf als voor de autobestuurder omdat ze de zwakke weggebruiker zijn. Daarom wil ik vragen om toch met deze zaken rekening te houden. Tenslotte gaan voor ons jaarlijks de taksen enorm omhoog en niet voor hun. En we zijn deze tijd al verplicht een nieuwe auto te kopen of je mag er toch niet mee rond rijden. Zo zie je maar dat we niet meer zo ongezond rijden naargelang de veel te dure taksen die enkel maar stijgen. We zijn niet zoals Londerzeel. Er zijn veel minder fietsers. Denk dus zeker ook aan de automobilisten.
Charlotte D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Feedback op circulatieplan met betrekking van de Wipstraat
Sinds de ingebruikname van de appartementsblokken en vooral het rusthuis Paaleyck aan de K.Muyldermanslaan is het in onze straat erg druk geworden. Niet alleen is het verkeer sterk toegenomen, ook de parkeergelegenheden zorgen voor extra druk. Eindeloos moeten wagens schipperen om mekaar in beide richtingen te kunnen laten rijden. Dit zorgtvoor frustratie en occasioneel voor agressie. Daarom zijn we er met de hele buurt van overtuigd dat eenrichtingsverkeer, vanuit de K.Muyldermanslaan naar de Mechelseweg een drukverlagend effect zou hebben. We hebben dit besproken met alle bewoners en omwonenden van onze straat. Ik ben zo vrij geweest hiervoor een plannetje op te stellen ter verduidelijking. (als bijlage)
Kevin D.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Mooie plannen!
Ik kan alleen maar hopen dat de meeste Kapellenaren zich hier kunnen in vinden, want dit komt de dorpskern absoluut ten goede! Mooie plannen en visie.
Kurt V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Probleempje met enkel riching otto de maeyerstraat
Voor de inwoners van de René Swaelusstraat zou het schrappen van de enkele richting van de Otto de Maeyer straat van aan de markt to aan de kerselaerlaan een enorme verbetering opleveren met het oog op verplaatsingen richting tisselt/ramsdonk. Een andere optie is het behouden van tweerichtingsverkeer in de René Swaelusstraat.
Yves V.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zitten heel wat goede zaken in ivm de verkeersveiligheid en ook het ontwerp voor het Marktplein is echt een enorme verbetering. Maar ik heb mijn twijfels over de eenrichtingsstraten en het pleintje aan de kerk.
Zone 30 is geen slecht idee, als er ook op gecontroleerd wordt. De bussen van de Lijn rijden vaak te snel. De Hoogveldweg kan beter zone 70 zijn, daar ligt een fietspad afgescheiden van de rijbaan dus lijkt me dat veilig genoeg. Zo moedig je bestuurders aan om niet door het centrum te rijden. De fietsstraten zijn een goed idee, maar tegelijk moeten fietsers (vooral scholieren) ook beseffen dat ze niet overal de hele baan mogen gebruiken. De eenrichting in het centrum lijkt me vooral ten goede te komen van de ochtendspits aan de scholen, maar creëert vooral onnodig verkeer in de omliggende straten. Voor die 2 momenten per dag moeten heel wat inwoners onnodig omrijden. Vooral aan de kerk is dat een probleem. Door de doorgang naar Pastorie/Mechelseweg in 1 richting, moeten de inwoners daar serieus omrijden. Het verdwijnen van de parking daar gaat ook problemen geven. Waar ga je parkeren om bv naar Jokes Bokes of ODT te gaan? De bushalte verplaatsen om de hoek van de kerk is levensgevaarlijk, je ziet daar niks in die bocht!!
Emily V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Zone 30 op de Mechelseweg tussen Viandoo en Sanpareil
Wat is de motivatie om hier 30/uur te maken? Er zijn fietspaden in de 2 richtingen. Ongevallen? Dit is een toegangsweg zonder schoolomgeving. Niet logisch om hier zone 30 te maken.
Conny B.
0 2
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Alleen maar positief om iets te wijzigen en ik snap dat een éénrichting nuttig is maar...
Zelf kan ik spreken over mijn eigen straat René Swaelusstraat (ik ben al 56 jaar inwoner van Kapelle trouwens, mijn hele leven dus) en ik ben niet echt pro parkeren op het voetpad. Dit is niet alleen gevaarlijk voor de mensen met opritten, maar vooral voor voetgangers die af en toe op de rijbaan moeten enz. Waarom zou je dit trouwens in deze straat doen, enkel op donderdag parkeren de mensen van het gemeentehuis hier en dat is geen probleem. Ik vrees dat dit een heeeel drukke straat wordt en bij dubbel parkeren zullen hier veel bussen (zwembad) en vuilkarwagens regelmatig problemen hebben met doorgang. Voor mij niet echt een eventuele oplossing voor een probleem dat niet vermeld wordt trouwens. Waarom doe je dit ?
Geert V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

circulatieplan
ik ben te vinden voor de zone 30 in het dorp en oook dat jullie het vrachtverkeer weren uit het dorp. ik moet alleen vaststellen dat de zone 50 voor de bormstraat totaal genegeerd word door automobilisten en vrachtverkeer. het vrachtverkeer dendert hier door de straat soms davert het hele huis . op termijn gaan hier veel huizen last krijgen van gebarsten gevels . maar het gevoel overheerst hier dat het maar de ring van kapelle op den bos en tisselt is . in vele gemeentes zijn al banen aangelegd om het vrachtverkeer weg te houden dit moet ook hier lukken als je ziet hoeveel bos en weiland er achter de bormstraat ligt.
Kevin V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Schuine PARKEERPLAATSEN / Doorgang Kan. MUYLDERMANSLAAN eenrichting naar Stationstraat , Wipstraat.
Beste, mooi project . Alleen stel ik vast dat er nog minder parkeerplaatsen zijn dan nu . Mijn zaak is op nr245 en erzijn momenteel 10 plaatsen tussen stationstraat en wipstraat op het plan slechts 9 . Waarvan 3/4 wordt ingenomen door bewoners men kan dit oplossen door schuine parkeerplaatsen om alzo de plaatsen aanzienlijk te verhogen, het voetpad kan men eventueel afbakenen met groene beplanting. Om het centrum te ontlasten van het verkeer van Tisselt op de Westdijk is het interessant om een doorgang te maken in de Kan. MUYLDERMANSLAAN eenrichting naar Stationstraat . Hierdoor ontlast men de Kerselaarlaan en een vlottere circulatie waarbij men de wipstraat eveneens eenrichting kan maken . Klanten zijn al jaren vragende partij om meer parking ! Nu is de mogelijkheid om het op te lossen Dank u bij voorbaat .
Dirk P.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg
Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg. Al het verkeer dat vanuit het ruime centrum naar de Verbindingsweg wil rijden moet zich via de straten rond het Marktplein een weg zoeken naar de Stationsstraat. Iedereen die naar drankhandel Persoons gaat om bakken bier en frisdrank in te slaan - helaas is de fiets daarvoor niet echt een alternatief - kan enkel weg komen ofwel via (het versmalde gedeelte van) de Westdijk, ofwel via de Wipstraat en Schuttershofstraat naar de Kerselaarlaan of de René Swaelussstraat. Als je de enkelrichting in de Mechelseweg tussen de Stationsstraat en de Westdijk zou omdraaien, en evt ook in de Schuttershofstraat, dan kan het verkeer het centrum binnen rijden via de Oudstrijdersstraat, Pastoriestraat en Kerselaarlaan, en zonder teveel omwegen buitenrijden via de Stationsstraat.
Leo N.
0 2
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

kruispunt kerk en doorsteek naar centrum (en terug)
aanleg van het plein liefst zo aanpassen dat fietsers/brommers de bocht niet meer kunnen afsnijden door het terras van het cafe te gebruiken als doorgang
Denise A.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat 1richting maken
Om doorstroming van het verkeer in de wipstraat te optimaliseren en veiligheid te verhogen is het aangewezen om dit te bekomen. Rijrichting naar de mechelseweg.
Frankie R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Óók de Wipstraat éénrichtingsverkeer !
Het idee van de Wipstraat, waarin ik woonachtig ben, een éénrichtingstraat te maken is geen nieuw idee. Onze buur Keven D.P. kwam al langer met het idee en nodig onderzoek en dialoog. Meer en meer raakten alle bewoners overtuigd dat dit een groot verschil kan maken in de vlotte en vooral veilige circulatie in en rondom onze straat. Na de komst van rusthuis Paaleyck is het verkeer enorm toegenomen. Dagelijks moeten mensen met hun wagen een praktijktest achteruit rijden doorstaan omdat een tegenligger al verder in de straat was dan zijzelf. Gezien het geplande éénrichtingsverkeer in de Schutterhofstraat zou een uitbreiding naar de Wipstraat (van Kan. Muyldermansstraat > Mechelseweg) een absolute troef zijn. Het (zou absoluut een gemiste kans zijn mocht men dit niet doen. Net als de tegenoverliggende Schutterhofstraat is de Wipstraat een dermate smalle straat dat verkeer in twee richtingen onmogelijk is door de druk bezette parkeerplaatsen. Het is niets nieuw dat de gemoederen tussen automobilisten hier hoog oplaaien. Grijp de kans!
Koen P.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Schoolstraat
Ik vrees dat de Schoolstraat een sluipweg gaat worden voor de mensen die vanuit richting Mechelen komen om zo het verkeerslicht kruispunt Oudstrijdersstraat-Hoogveldweg te omzeilen. Het is nu soms al een probleem tijdens de spits(school)uren aan het schooltje, ook vele garagepoorten/uitritten worden op dat ogenblik gebruikt als parkeerplaats.
Lut L.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

zeer goed initiatief maar toch een paar bedenkingen met het circulatieplan
ikzelf woon niet in het centrum mar rij dagelijks met de fiets door het centrum en zal als fietser geen enkel probleem hebben met de nieuwe situatie voor aoutobestuurders is dit een ander verhaal. ik vind dat alle toegangswegen naar de markt dubbel richting moeten blijven omdat men het verkeer verdubbelt in de éénrichtingstraten. ik zou alleen de mechelseweg en schoolstraat als éénrichting voorzien. zoals de mechelseweg nu voorzien is zullen op het begin en het einde van de school lange files staan. zeker bij slecht weer
Juul S.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Als ik van regio Westdijk naar de Kuiermansstraat wil dan kan dat enkel via een hele omleiding dwars door de dorpskern.
Het circulatieplan zoals het nu is uitgetekend is het tegenovergestelde van de creatie van een autoluwe dorpskern. In het bijzonder worden alle auto's komende van zone Westdijk NAAR/DOOR de dorpskern geleid wanneer men richting Kuiermansstraat (toch één van onze grote verbindingswegen) wil. Dit alles behalve autoluw voor de dorpskern en bovendien zijn al die extra kilometers die hierdoor moeten worden afgelegd alles behalve milieuvriendelijk. Misschien toch hier en daar tweerichtingsverkeer toelaten bv. stuk Mechelseweg tsn Westdijk en Stationsstraat.
Ilse D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Enkelrichtingsverkeer
Inwoner Kerselaarlaan; als ik het goed begrijp kan je het deel van de kern rond het marktplein enkel verlaten via Markt-/ Stationsstraat. Dit gaat file veroorzaken en enkel extra verkeer in deze straten teweeg brengen. En wat gedaan op een donderdag, een marktdag? Is het dan de bedoeling om langs Bormstraat/ Ramsdonk deze kern te verlaten als het marktplein afgesloten zou zijn? Het lijkt mij ook geen goed idee om de doorgang Pastoriestraat en Oudstrijdersstraat enkelrichting te maken.
Erve M.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Je wordt richting het dorp geleidt ook al moet je er niet zijn
Komende vanuit mechelseweg (post) om naar de bakker,bank (argenta),of frituur te rijden moet je in princioe niet in het dorp zijn. Toch moet je door dit traject het hele dorp door, extra onnodige kms die je daarmet de wagen moet doen. Waarom lan het verkeer niet weg van het dorp geleid worden? Zodat enkel de auto's die er moeten zijn deze wegen berijden. Vindt het zoals nu niet logisch.
Jens H.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Hallo, ik woon zelf in de zetselstraat en ben voorstander van eenrichtingsverkeer. Ik zit toch nog met een aantal vragen
MIjn eerste bekommernis is waar juist in de mechelseweg de markt juist zou komen. Het meest logische lijkt mij dat dit van aan de oude kneeder zou zijn tot aan de vroegere fortis bank. Ik heb dit niet specifiek in het voorstel vermeld gezien maar ik zie geen andere mogelijkheid indien het verkeer van uit de andere straten in het centrum bv naar mechelen of londerzeel moet. Kunnen jullie daar duidelijkheid omtrent geven. Zone 30 vanaf viandoo lijkt me overdreven, alsook in de boneveldstraat. De andere straten lijkt me dit logisch. Ik rij zelf niet graag 30 want vind dit zeer traag maar qua veiligheid kan ik dit in een schoolomgeving en woonwijk begrijpen. Parkeerplaats in de zetselstraat is ok zolang jullie er maar voor zorgen dat ik op mijn eigendom kan met mijn wagen. Ik hoef nooit met mijn wagen op de openbare weg parkeren maar als jullie een parking voor mijn woning maken dan kan ik daar niet meer op parkeren. Gelieve hier rekening mee te houden. Voor de rest heb ik enkel maar lof voor het voorstel, veel succes!
Steve V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Eenrichting Wipstraat
Als ex inwoner van de Wipstraat schrijf ik dit bericht in de naam van mijn ouders, famillie Di Natale en bewoners van de Wipstraat. Ze hadden graag gehad dat er in de Wipstraat ook een enkele richting voorzien wordt. Dit om meer veiligheid voor fietsers te creëren en om de doorgang voor auto’s te vergemakkelijken. Alvast bedankt.
Antonia D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wekelijkse markt verschuiven naar de Mechelseweg is dit wel realistisch
In het voorstel wordt ook gesproken over het verplaatsen van de wekelijkse markt naar de Mechelseweg. Indien de marktramen ook tussen de Stationsstraat en Marktstraat worden opgesteld blokkeer je gans het centrum als je vasthoudt aan het circulatieplan dat nu voorligt. Ook zal de verplaatsing van de wekelijkse markt ervoor zorgen dat de parking achter De Kring niet meer kan gebruikt worden op donderdag. Wij kunnen begrijpen dat er enkelrichting wordt ingesteld in bepaalde straten maar vinden het geen meerwaarde dat het ook gebeurt in o.a. de Swaelusstraat, Otto De Mayerstraat, Zetselstraat. Het circulatieplan zoals het nu voorligt zorgt ervoor dat inwoners van het centrum die in het gebied wonen waar het circulatieplan geldt steeds moeten omrijden om het centrum te kunnen verlaten.
Pascale M.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

The good the bad and the ugly van dit plan. (5)
The Ugly: Wie gaat dat allemaal betalen? Er is nu al geen geld in de kas. Ik had graag gehoord wat het financiële plaatje is en hoe de gemeente dit denkt te financieren. Ik hoop dat verkeersboetes hier niet het leeuwendeel gaan van gaan uitmaken. Graag transparantie!
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

The good the bad and the ugly van dit plan. (3)
The Bad: Enkele voorbeelden: 1. Eenrichtingsverkeer. Het perverse effect van de enkele richting is dat auto’s net meer afstand moeten afleggen door het centrum. Maw, je zal meer gereden auto-kilometers krijgen in het centrum dan voordien. Een klassiek effect van een pervers effect van een goede bedoeling. 2. De druk op de omliggende buurten wordt groter wat leidt tot een hogere verkeersoverlast in straten die tot vandaag “rustig” zijn. 3. Het herinrichting van het Kerkplein en vooral de invoering van een enkele doorgang maakt dat inwoners van de centrum zone moeten omrijden langs de Bormstraat of de Schoolstraat. Dat is vervelend voor wie in het centrum woont en nu dus steeds moet omrijden. Ook als de scholen dicht zijn. 4. De nieuwe regeling aan de lichten op het kruispunt bij slagerij Viandoo maakt dat inwoners van het centrum langer voor een rood licht zullen staan. Ook om 2u ’s nachts als er niemand te bespeuren is. Misschien is slimme verkeersregeling hier een alternatief. We zijn tenslotte 2021.
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen