Deel op facebook

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

We willen een veiliger en bereikbaar plein. Wat is jouw feedback op het circulatieplan, de fietsstraten en de zone 30?

58
13
Geef zelf je opmerking

Deze opmerkingen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Rekening gehouden met inwoners centrum?
Ik vraag me af of er rekening gehouden is met de noden van de inwoners in het centrum. Het is natuurlijk heel positief dat er meer groen komt in het straatbeeld en dat er gekeken wordt naar de veiligheid van de zwakke weggebruiker. Waar de inwoners van het centrum nu via de Pastoriestraat en de Mechelseweg naar vb. de Post en Ramsdonk kunnen, wordt dit punt nu geblokkeerd. Indien men met het circulatieplan naar de Post zou willen, zijn er 2 mogelijkheden: men kan via de Stationstraat en de Schoolstraat of men kan via de Bormstraat en de Boneveldstraat. Beide opties zorgen ervoor dat het in deze straten een heel pak drukker gaat worden. Ik zou persoonlijk ook voor de optie gaan om het pleintje voor de kerk te verkleinen zodat inwoners van het Centrum toch langs daar naar De Post, de Carrefour,... kunnen rijden. Eventueel eerst een proefopstelling voor er aan de werken wordt begonnen zodat de gemeente er een beeld krijgt van het aantal bewegingen dat dit teweeg brengt.
Kenny H.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Je wordt richting het dorp geleidt ook al moet je er niet zijn
Komende vanuit mechelseweg (post) om naar de bakker,bank (argenta),of frituur te rijden moet je in princioe niet in het dorp zijn. Toch moet je door dit traject het hele dorp door, extra onnodige kms die je daarmet de wagen moet doen. Waarom lan het verkeer niet weg van het dorp geleid worden? Zodat enkel de auto's die er moeten zijn deze wegen berijden. Vindt het zoals nu niet logisch.
Jens H.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg
Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg. Al het verkeer dat vanuit het ruime centrum naar de Verbindingsweg wil rijden moet zich via de straten rond het Marktplein een weg zoeken naar de Stationsstraat. Iedereen die naar drankhandel Persoons gaat om bakken bier en frisdrank in te slaan - helaas is de fiets daarvoor niet echt een alternatief - kan enkel weg komen ofwel via (het versmalde gedeelte van) de Westdijk, ofwel via de Wipstraat en Schuttershofstraat naar de Kerselaarlaan of de René Swaelussstraat. Als je de enkelrichting in de Mechelseweg tussen de Stationsstraat en de Westdijk zou omdraaien, en evt ook in de Schuttershofstraat, dan kan het verkeer het centrum binnen rijden via de Oudstrijdersstraat, Pastoriestraat en Kerselaarlaan, en zonder teveel omwegen buitenrijden via de Stationsstraat.
Leo N.
0 2
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Zone 50 Hoogveldweg
In het circulatieplan is er ook een verandering in de snelheidsbeperking in de Hoogveldweg. Zone 70 wordt hier zone 50. Ik stel me hier enorm veel vragen bij. Dit deel van de Hoogveldweg ligt buiten de bebouwde kom, er ligt een mooi fietspad naast dat van de baan afgescheiden is door een haag en aan de andere kant is er een voetpad dat afgescheiden is door parkeerplaatsen. Persoonlijk zie ik er weinig nut in om deze verdere snelheidsbeperking op te leggen en gaat dit tot veel frustratie leiden bij bestuurders. Zeker als men veel verkeer door het circulatieplan langs hier gaat leiden.
Kenny H.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Leuk om te zien hoe onze gemeente een mooi, groen centrum zal krijgen waar je met plezier wat meer tijd zal doorbrengen. Ik heb enkel mijn bedenkingen bij de manier waarop het éénrichtingsverkeer is georganiseerd.
Bewoners van de Schuttershofstraat (tussen R. Swaelusstr. en Kerselaarlaan), die vanuit Tisselt komen, worden nu via Otto De Maeyerstr. - Marktplein én Mechelseweg gestuurd om in hun straat te geraken. Verkeer dat op dit moment niet in de Mechelseweg moet zijn, maar volgens deze plannen wel. Om het verkeer in Mechelseweg (en het centrum in het algemeen) te beperken, lijkt het me beter om van de Schuttershofstr. tussen de R. Swaelusstr. en Kerselaarlaan dubbele richting te maken. Op die manier kunnen ook de schoolbussen (vanuit Tisselt) het zwembad bereiken zonder dat ze in de Mechelseweg moeten zijn. Het éénrichtingsverkeer volgens de huidige plannen zorgt er ook voor dat de parkeerplaatsen in de Schuttershofstr. links van de rijrichting komen te liggen. Hierdoor wordt een gevaarlijke situatie gecreëerd wanneer auto's vanuit deze parking willen invoegen op straat, maar geen zicht hebben op fietsers die vanuit tegenovergestelde richting komen aangereden (aangezien zij wel in 2 richtingen kunnen fietsen).
Sara L.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Als ik van regio Westdijk naar de Kuiermansstraat wil dan kan dat enkel via een hele omleiding dwars door de dorpskern.
Het circulatieplan zoals het nu is uitgetekend is het tegenovergestelde van de creatie van een autoluwe dorpskern. In het bijzonder worden alle auto's komende van zone Westdijk NAAR/DOOR de dorpskern geleid wanneer men richting Kuiermansstraat (toch één van onze grote verbindingswegen) wil. Dit alles behalve autoluw voor de dorpskern en bovendien zijn al die extra kilometers die hierdoor moeten worden afgelegd alles behalve milieuvriendelijk. Misschien toch hier en daar tweerichtingsverkeer toelaten bv. stuk Mechelseweg tsn Westdijk en Stationsstraat.
Ilse D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Enkelrichtingsverkeer in de Wipstraat
Als bewoner van de Wipstraat heb ik me al meermaals gestoord aan het tweerichtingsverver in onze straat. Mijns inziens zou het zeer interessant om ook van de Muyldermanslaan en de Wipstraat een enkelrichting te maken. mvg, Kina
Kina R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Éenrichtingsverkeer Wipstraat
Ik woon in de K. Muyldermanslaan, vlak om de hoek, naast het Chinees restaurant. Ik zie hoe auto’s uit de Wipstraat komen en zo richting het kanaal rijden. Deze wagens houden meestal geen rekening met de vele fietsers die hier uit beide richtingen komen. Het is een smal straatje en dus dikwijls moeilijk om in 2 richtingen te kruisen. Als men nu de Wipstraat eenrichtingsverkeer richting Mechelseweg maakt en terwijl ook de K. Muyldermanslaan eenrichtingsverkeer maakt van Westdijk richting Stationsstraat, dan zullen de fietsers er veiliger kunnen rijden. De paaltjes in de K. Muyldermanslaan thv het rusthuis weghalen. Dit om de vrachtwagens, ambulances, klanten van drankencentrale Persoons en bewoners van de K. Muyldermanslaan niet heel Het centrum moeten doorkruisen om de brug over te rijden. Om druk verkeer tegen te gaan in deze straat, een bord uitgezonderd plaatselijk verkeer.
Kurt N.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Óók de Wipstraat éénrichtingsverkeer !
Het idee van de Wipstraat, waarin ik woonachtig ben, een éénrichtingstraat te maken is geen nieuw idee. Onze buur Keven D.P. kwam al langer met het idee en nodig onderzoek en dialoog. Meer en meer raakten alle bewoners overtuigd dat dit een groot verschil kan maken in de vlotte en vooral veilige circulatie in en rondom onze straat. Na de komst van rusthuis Paaleyck is het verkeer enorm toegenomen. Dagelijks moeten mensen met hun wagen een praktijktest achteruit rijden doorstaan omdat een tegenligger al verder in de straat was dan zijzelf. Gezien het geplande éénrichtingsverkeer in de Schutterhofstraat zou een uitbreiding naar de Wipstraat (van Kan. Muyldermansstraat > Mechelseweg) een absolute troef zijn. Het (zou absoluut een gemiste kans zijn mocht men dit niet doen. Net als de tegenoverliggende Schutterhofstraat is de Wipstraat een dermate smalle straat dat verkeer in twee richtingen onmogelijk is door de druk bezette parkeerplaatsen. Het is niets nieuw dat de gemoederen tussen automobilisten hier hoog oplaaien. Grijp de kans!
Koen P.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat éénrichting verkeer
Over het algemeen vind ik het circulatieplan zeker een goed idee. Het is me echter niet ontgaan dat de meeste anders bewoners van de Wipstraat reeds jaren vragende partij zijn om de straat in een enkele richting te laten wijzigen. Als nieuwere bewoner deel ik deze mening. De straat is redelijk nauw, met een tegenligger vormt dit vaak gespannen situaties en levert uiteraard ook heel wat ongemak op. Eén enkele kant maar laten parkeren zal helaas het 'parkeerprobleem' niet helpen. Zodoende lijkt het mij ook een goed idee om de Wipstraat naar een éénrichtingstraat te laten aanpassen. Hoe ik het zie zou dit geen enkele negatieve gevolgen kunnen dragen en de algemene mobiliteit in het dorp ten goede komen.
Vincent D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Prima voorstel, goed uitgewerkt - wat met parkeren voor de deur voor electrische auto's om die thuis te kunnen opladen? Hoe gaat de (terechte) snelheidsbeperking afgedwongen worden? Het moment om voorgevelisolatie voor de woningen op het Marktplein / Mechelseweg mee op te nemen in het plan.
Een aantal parkeerplaatsen voor huizen zal er moeten aan geloven - het is niet anders. Wat met het opladen van een electrische auto aan je huis waar dat nu nog kan? Wat met laden en lossen? De snelheidsbeperking en de fietsstraten zijn uitstekende ideeen en zouden onverkort moeten uitgevoerd worden (ga maar eens elders kijken om te weten dat dit fantastisch werkt :-) ). Uitdaging zal zijn om de regels ook af te dwingen. Enkel met herinrichting van de wegen zal dit niet lukken. Benieuwd naar de visie hierop. Een groot aantal woningen in de zone is meer dan 40 jaar oud. Het moment om voorgevelisolatie eenvoudig mogelijk te maken door toe te laten de gevel 10 cm naar voor te laten komen op eenvoudig verzoek. Spouwmuurisolatie werkt niet overal/altijd en is bouwtechnisch niet ideaal. Ambitieus plan voor de gemeente - doen!!
Marc V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Eenrichting Wipstraat
Als ex inwoner van de Wipstraat schrijf ik dit bericht in de naam van mijn ouders, famillie Di Natale en bewoners van de Wipstraat. Ze hadden graag gehad dat er in de Wipstraat ook een enkele richting voorzien wordt. Dit om meer veiligheid voor fietsers te creëren en om de doorgang voor auto’s te vergemakkelijken. Alvast bedankt.
Antonia D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Zone 30 op de Mechelseweg tussen Viandoo en Sanpareil
Wat is de motivatie om hier 30/uur te maken? Er zijn fietspaden in de 2 richtingen. Ongevallen? Dit is een toegangsweg zonder schoolomgeving. Niet logisch om hier zone 30 te maken.
Conny B.
0 2
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Fietsersstraat best = 1 richtingsstraat voor aut'os
De fietsstraten zijn een zeer goede evolutie. Ik heb er te lande al veel doorkruist met de wagen. Uit ervaring heb ik enkel mijn bedenkingen wanneer autoverkeer in beide richtingen mag rijden zoals nu voorzien in de oudstrijdersstraat en de Stationsstraat. Daarom zou ik eerder kiezen voor 1 richting naar de kerk toe voor de Oudstrijdersstraat en 1 richting uitgaand verkeer voor Stationsstraat.
Lennert V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Test het circulatieplan vooraf
Het uitbreiden van de zone 30 is een goed plan, hoewel de zone volgens mij niet dient uitgebreid te worden tot aan de kruising Mechelseweg/Hoogveldseweg. Dit stuk heeft aan twee zijden een fietspad en de huidige zone 30 begint reeds voor de Campus SGI. De zone aan de campus SGI zelf wordt niet direct aangepakt. Met de smalle voetpaden en het blijvende dubbele verkeer blijft dit wel een druk en potentieel gevaarlijk punt. Het nieuwe circulatieplan in de dorpskern is volledig gebaseerd op eenrichtingsverkeer, waarbij je soms door heel de dorpskern wordt geleid. Veel van de drukte komt samen aan het Marktplein. De schoolomgeving SGI/gemeenteschool Oudstrijdersstraat en de verbinding met het STK is de drukste en potentieel gevaarlijkste verkeeras. Om af te sluiten: ik hoop dat deze circulatieplannen eerst praktisch getest worden alvorens over te gaan tot beslissing en uitvoering van eventuele werken.
Stefan V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Waarom geen dynamisch mobiliteitsplan?
Waarom wordt er geen dynamiek in het circulatieplan ingevoerd. Een model waarbij de situatie wijzigt in functie van de overlast. Zo kan je het probleem van het schoolverkeer aanpakken op de momenten dat dat nodig is en tegelijk de bewegingsvrijheid behouden en overlast beperken van de inwoners van het centrum in te perken op momenten dat de scholen gesloten is.
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zitten heel wat goede zaken in ivm de verkeersveiligheid en ook het ontwerp voor het Marktplein is echt een enorme verbetering. Maar ik heb mijn twijfels over de eenrichtingsstraten en het pleintje aan de kerk.
Zone 30 is geen slecht idee, als er ook op gecontroleerd wordt. De bussen van de Lijn rijden vaak te snel. De Hoogveldweg kan beter zone 70 zijn, daar ligt een fietspad afgescheiden van de rijbaan dus lijkt me dat veilig genoeg. Zo moedig je bestuurders aan om niet door het centrum te rijden. De fietsstraten zijn een goed idee, maar tegelijk moeten fietsers (vooral scholieren) ook beseffen dat ze niet overal de hele baan mogen gebruiken. De eenrichting in het centrum lijkt me vooral ten goede te komen van de ochtendspits aan de scholen, maar creëert vooral onnodig verkeer in de omliggende straten. Voor die 2 momenten per dag moeten heel wat inwoners onnodig omrijden. Vooral aan de kerk is dat een probleem. Door de doorgang naar Pastorie/Mechelseweg in 1 richting, moeten de inwoners daar serieus omrijden. Het verdwijnen van de parking daar gaat ook problemen geven. Waar ga je parkeren om bv naar Jokes Bokes of ODT te gaan? De bushalte verplaatsen om de hoek van de kerk is levensgevaarlijk, je ziet daar niks in die bocht!!
Emily V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Schuine PARKEERPLAATSEN / Doorgang Kan. MUYLDERMANSLAAN eenrichting naar Stationstraat , Wipstraat.
Beste, mooi project . Alleen stel ik vast dat er nog minder parkeerplaatsen zijn dan nu . Mijn zaak is op nr245 en erzijn momenteel 10 plaatsen tussen stationstraat en wipstraat op het plan slechts 9 . Waarvan 3/4 wordt ingenomen door bewoners men kan dit oplossen door schuine parkeerplaatsen om alzo de plaatsen aanzienlijk te verhogen, het voetpad kan men eventueel afbakenen met groene beplanting. Om het centrum te ontlasten van het verkeer van Tisselt op de Westdijk is het interessant om een doorgang te maken in de Kan. MUYLDERMANSLAAN eenrichting naar Stationstraat . Hierdoor ontlast men de Kerselaarlaan en een vlottere circulatie waarbij men de wipstraat eveneens eenrichting kan maken . Klanten zijn al jaren vragende partij om meer parking ! Nu is de mogelijkheid om het op te lossen Dank u bij voorbaat .
Dirk P.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Feedback op circulatieplan met betrekking van de Wipstraat
Sinds de ingebruikname van de appartementsblokken en vooral het rusthuis Paaleyck aan de K.Muyldermanslaan is het in onze straat erg druk geworden. Niet alleen is het verkeer sterk toegenomen, ook de parkeergelegenheden zorgen voor extra druk. Eindeloos moeten wagens schipperen om mekaar in beide richtingen te kunnen laten rijden. Dit zorgtvoor frustratie en occasioneel voor agressie. Daarom zijn we er met de hele buurt van overtuigd dat eenrichtingsverkeer, vanuit de K.Muyldermanslaan naar de Mechelseweg een drukverlagend effect zou hebben. We hebben dit besproken met alle bewoners en omwonenden van onze straat. Ik ben zo vrij geweest hiervoor een plannetje op te stellen ter verduidelijking. (als bijlage)
Kevin D.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Parkeerplaatsen / Doorgang van KAN. MUYLDERMANSLAAN richting Stationstraat .
Beste, het is een mooi project.
Dirk P.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat 1richting maken
Om doorstroming van het verkeer in de wipstraat te optimaliseren en veiligheid te verhogen is het aangewezen om dit te bekomen. Rijrichting naar de mechelseweg.
Frankie R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Herinrichting Mechelseweg tussen KOBOS De Pepel en KOBOS campus SGi
De plannen zijn veelbelovend, met visie op meer groen en meer veiligheid. Ik sta positief tegenover de voorstellen. Graag had ik dit aangevuld met een voortel tot herinrichting van de Mechelseweg tussen Sanpareil en het pleintje voor de kerk. Op dit ogenblik bestaat dit uit twee smalle voetpaden, twee rijstroken en enkele parkeerplaatsen langs de weg. De parkeerplaatsen kunnen m.i. verdwijnen (nu er parking is achter De Kring) om zo meer voetgangersruimte te creëren. Ook de fietsers die KOBOS campus SGi verlaten, kunnen zich zo veiliger op de Mechelseweg begeven. Tussen de kerk en KOBOS De Pepel zijn drie extra parkeerplaatsen. Misschien kunnen deze ook weggenomen worden voor een Kiss&ride-zone.
Daniël V.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Organisatie markt
Wat is het idee voor het plaatsen van de kramen op de markt op donderdag ? Wordt er rekening gehouden dat wanneer bv de kramen verder komen dan het kruispunt van de Mechelseweg en de Marktstraat, dat je heel het verkeer vastzet doordat de straten slechts één richting zijn ? De enige straat om het dorp uit te rijden is dan de Stationsstraat.
Nick D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Situatie Oudstrijdersstraat
Momenteel is het al een van de drukste straten van de gemeente en met deze nieuwe regeling vrees ik voor nog meer verkeer. Zeker tijdens de start van de scholen staan de mensen hier al aan te schuiven voor de lichten tot aan de kerk. Zone 30 is het hier al lang, maar daar houdt zich niemand aan. Wat gaat een fietsstraat dan oplossen? Verwacht je dat iemand die gehaast is braafjes zal wachten achter een fietser? Dit gaat pas kunnen werken als er effectief controles komen, en eerlijk gezegd, dat gebeurt hier nooit. Dat merk ik elke dag keer op keer.
Filip V.
0 1
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen