We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

We willen een veiliger en bereikbaar plein. Wat is jouw feedback op het circulatieplan, de fietsstraten en de zone 30?

58
13
Geef zelf je opmerking

Deze opmerkingen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

kruispunt kerk en doorsteek naar centrum (en terug)
aanleg van het plein liefst zo aanpassen dat fietsers/brommers de bocht niet meer kunnen afsnijden door het terras van het cafe te gebruiken als doorgang
Denise A.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Extra volume wagens stationsstraat
Mijn vermoeden is dat door de doorgang van de pastoriestraat naar de oudstrijdersstraat in die richting te verbieden er een heel deel bestuurders extra van het al drukke kruispunt stationsstraat/verbindingsweg gebruik zullen moeten maken. In de spits en bij gesloten brug zal dit vermoedelijk heel wat extra ongemak veroorzaken. Mogelijk eerst een proefopstelling ?
Rosa V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Enkele bedenkingen/opmerkingen bij dit positief project
Dit project is innovatief en positief. Graag volgende bedenkingen/ suggesties: 1) Is het niet te verwachten dat er meer autoverkeer gaat komen in de Mechelseweg richting vaart/ Schuttershofstraat/Wipstraat? Hoewel fietsstraat valt er misschien ook meer autoverkeer te verwachten in de Schoolstraat. In de Wipstraat en Schuttershofstraat is nu dubbel parkeren toegelaten. Waarom dubbel parkeren niet herzien? 2) Bereikbaarheid scholen in het centrum voor auto's en voldoende parkeerplaats is een aandachtspunt. Optimaal gebruikmaken van parkings aan de rand van de zone zou hier aangewezen zijn. Waarom geen bijkomende parking voorzien op de Verbindingsweg? 3) Er wordt veel groen voorzien in het project, wat uiteraard positief is. Dit zal echter veel onderhoud vergen. Is hier rekening mee gehouden? 4) In de online sessie was sprake van fase 1/2/3/4 voor de Mechelseweg. Fase 1 en 2 kwamen uitgebreid aan bod. Worden fase 3 en 4 ook meteen voorzien in de uitvoering?
Anonymous 👤.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat ontsluiten
Ik ben fan. Lijkt me een solide plan. Maar de Wipstraat heeft op dit ogenblik geen gemakkelijke toegang meer tot de Verbindingsweg. Om de bewoners daar niet nodeloos te belasten qua toegankelijkheid, stel ik voor om de Kanunnik Muyldermanslaan weer aan te sluiten op de Stationsstraat, in uitgaande richting.
Werner V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Aandacht voor de bejaarde voetganger, rolstoel/ rollatorgebruiker bij bestrating, aanleg zitplaatsen marktplein...
De bewoners van onze 2 bejaardenhuizen maken ook graag een wandeling door onze gemeente, al dan niet met hun bezoekers. Het is dan ook logisch dat we bij de keuze van bestrating, aanleg zitranden ook met hen rekening houden. Geen te hobbelige keien of richeltjes, aangepaste zithoogte van zitplaatsen, rugleuningen. In dit kader kan ook overwogen worden het wegeltje naast de bibliotheek in de Pastoriestraat mee in het plan op te nemen. Door de ondergrond wat rolstoel/rollatorvriendelijker te maken kan op die manier de aansluiting naar het marktplein (en bezoek aan kerkhof) makkelijker worden.
Denise A.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Herinrichting Mechelseweg tussen KOBOS De Pepel en KOBOS campus SGi
De plannen zijn veelbelovend, met visie op meer groen en meer veiligheid. Ik sta positief tegenover de voorstellen. Graag had ik dit aangevuld met een voortel tot herinrichting van de Mechelseweg tussen Sanpareil en het pleintje voor de kerk. Op dit ogenblik bestaat dit uit twee smalle voetpaden, twee rijstroken en enkele parkeerplaatsen langs de weg. De parkeerplaatsen kunnen m.i. verdwijnen (nu er parking is achter De Kring) om zo meer voetgangersruimte te creëren. Ook de fietsers die KOBOS campus SGi verlaten, kunnen zich zo veiliger op de Mechelseweg begeven. Tussen de kerk en KOBOS De Pepel zijn drie extra parkeerplaatsen. Misschien kunnen deze ook weggenomen worden voor een Kiss&ride-zone.
Daniël V.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Zone 30
het spijt me maar ik ben geen fan van Zone 30. Dit is marginaal sneller dan te voet gaan. Indien je ook maar even afgeleid bent, ben je over die snelheid. Ik ben akkoord dat auto's ondergeschikt moeten zijn in dorpskernen, maar ik voel meer voor ontrading. De "plein" verbinding tussen de Oudstrijdersstraat en de Pastoriestraat vind ik bijvoorbeeld een zeer goed voorbeeld daarvan.
Werner V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Enkelrichtingsverkeer
Inwoner Kerselaarlaan; als ik het goed begrijp kan je het deel van de kern rond het marktplein enkel verlaten via Markt-/ Stationsstraat. Dit gaat file veroorzaken en enkel extra verkeer in deze straten teweeg brengen. En wat gedaan op een donderdag, een marktdag? Is het dan de bedoeling om langs Bormstraat/ Ramsdonk deze kern te verlaten als het marktplein afgesloten zou zijn? Het lijkt mij ook geen goed idee om de doorgang Pastoriestraat en Oudstrijdersstraat enkelrichting te maken.
Erve M.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Zone 50 Hoogveldweg
In het circulatieplan is er ook een verandering in de snelheidsbeperking in de Hoogveldweg. Zone 70 wordt hier zone 50. Ik stel me hier enorm veel vragen bij. Dit deel van de Hoogveldweg ligt buiten de bebouwde kom, er ligt een mooi fietspad naast dat van de baan afgescheiden is door een haag en aan de andere kant is er een voetpad dat afgescheiden is door parkeerplaatsen. Persoonlijk zie ik er weinig nut in om deze verdere snelheidsbeperking op te leggen en gaat dit tot veel frustratie leiden bij bestuurders. Zeker als men veel verkeer door het circulatieplan langs hier gaat leiden.
Kenny H.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Prima voorstel, goed uitgewerkt - wat met parkeren voor de deur voor electrische auto's om die thuis te kunnen opladen? Hoe gaat de (terechte) snelheidsbeperking afgedwongen worden? Het moment om voorgevelisolatie voor de woningen op het Marktplein / Mechelseweg mee op te nemen in het plan.
Een aantal parkeerplaatsen voor huizen zal er moeten aan geloven - het is niet anders. Wat met het opladen van een electrische auto aan je huis waar dat nu nog kan? Wat met laden en lossen? De snelheidsbeperking en de fietsstraten zijn uitstekende ideeen en zouden onverkort moeten uitgevoerd worden (ga maar eens elders kijken om te weten dat dit fantastisch werkt :-) ). Uitdaging zal zijn om de regels ook af te dwingen. Enkel met herinrichting van de wegen zal dit niet lukken. Benieuwd naar de visie hierop. Een groot aantal woningen in de zone is meer dan 40 jaar oud. Het moment om voorgevelisolatie eenvoudig mogelijk te maken door toe te laten de gevel 10 cm naar voor te laten komen op eenvoudig verzoek. Spouwmuurisolatie werkt niet overal/altijd en is bouwtechnisch niet ideaal. Ambitieus plan voor de gemeente - doen!!
Marc V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg
Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg. Al het verkeer dat vanuit het ruime centrum naar de Verbindingsweg wil rijden moet zich via de straten rond het Marktplein een weg zoeken naar de Stationsstraat. Iedereen die naar drankhandel Persoons gaat om bakken bier en frisdrank in te slaan - helaas is de fiets daarvoor niet echt een alternatief - kan enkel weg komen ofwel via (het versmalde gedeelte van) de Westdijk, ofwel via de Wipstraat en Schuttershofstraat naar de Kerselaarlaan of de René Swaelussstraat. Als je de enkelrichting in de Mechelseweg tussen de Stationsstraat en de Westdijk zou omdraaien, en evt ook in de Schuttershofstraat, dan kan het verkeer het centrum binnen rijden via de Oudstrijdersstraat, Pastoriestraat en Kerselaarlaan, en zonder teveel omwegen buitenrijden via de Stationsstraat.
Leo N.
0 2
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

The good the bad and the ugly van dit plan. (3)
The Bad: Enkele voorbeelden: 1. Eenrichtingsverkeer. Het perverse effect van de enkele richting is dat auto’s net meer afstand moeten afleggen door het centrum. Maw, je zal meer gereden auto-kilometers krijgen in het centrum dan voordien. Een klassiek effect van een pervers effect van een goede bedoeling. 2. De druk op de omliggende buurten wordt groter wat leidt tot een hogere verkeersoverlast in straten die tot vandaag “rustig” zijn. 3. Het herinrichting van het Kerkplein en vooral de invoering van een enkele doorgang maakt dat inwoners van de centrum zone moeten omrijden langs de Bormstraat of de Schoolstraat. Dat is vervelend voor wie in het centrum woont en nu dus steeds moet omrijden. Ook als de scholen dicht zijn. 4. De nieuwe regeling aan de lichten op het kruispunt bij slagerij Viandoo maakt dat inwoners van het centrum langer voor een rood licht zullen staan. Ook om 2u ’s nachts als er niemand te bespeuren is. Misschien is slimme verkeersregeling hier een alternatief. We zijn tenslotte 2021.
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

The good the bad and the ugly van dit plan. (1)
The Good: 1. Dit plan vertrekt vanuit een visie. Geen plik-plok, maar een totaalconcept. Een verhaal. De ambitie is om het centrum beter en aantrekkelijk te maken. Dat is heel sterk in dit plan. 2. De ideeën voor de heraanleg van het marktplein zijn naar mijn mening zeer geslaagd. Laat ons eerlijk zijn, het marktplein ligt er vandaag wat troosteloos bij en doet soms denken aan Oost-Berlijn voor de val van de muur. 3. Het afwateringsplan is een niet alleen een goed idee, het is hoogst noodzakelijk. 4. De ambitie om de veiligheid van de schoolgaande jeugd te verhogen kan je alleen maar toejuichen.
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

The good the bad and the ugly van dit plan. (5)
The Ugly: Wie gaat dat allemaal betalen? Er is nu al geen geld in de kas. Ik had graag gehoord wat het financiële plaatje is en hoe de gemeente dit denkt te financieren. Ik hoop dat verkeersboetes hier niet het leeuwendeel gaan van gaan uitmaken. Graag transparantie!
Dann R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Circulatieplan Kapelle O/D Bos
Als je in Londerzeel rijdt, al zeker rond de schoolperiodes is het daar levensgevaarlijk. Onlangs is er zelfs een meisje van rond de 12 jaar bijna onder de bus gereden. Omdat ze als fietster de voorrang niet verleende die ze moest. Dit is mijn punt. En zone 30 - fietsstraat - eenrichtingsverkeer is allemaal in orde. Maar dan moet het voor de fietsers OOK eenrichting zijn. Dan moeten zij OOK voorrang verlenen. Zij wanen zich koning v/d baan en maken het soms net eens zo gevaarlijk voor hunzelf als voor de autobestuurder omdat ze de zwakke weggebruiker zijn. Daarom wil ik vragen om toch met deze zaken rekening te houden. Tenslotte gaan voor ons jaarlijks de taksen enorm omhoog en niet voor hun. En we zijn deze tijd al verplicht een nieuwe auto te kopen of je mag er toch niet mee rond rijden. Zo zie je maar dat we niet meer zo ongezond rijden naargelang de veel te dure taksen die enkel maar stijgen. We zijn niet zoals Londerzeel. Er zijn veel minder fietsers. Denk dus zeker ook aan de automobilisten.
Charlotte D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Eénrichting Wipstraat
Ik woon in de Wipstraat nr 5 en heb een dochter van 6 jaar. Ik vind het onbegrijpelijk dat deze straat 2-richtingsverkeer blijft. Volgens mij zijn er 2 goede opties. Of je maakt hier 1 richtingsverkeer (van brug naar Mechelseweg) of de wipstraat wordt een speelstraat. Hier wonen allemaal gezinnen met jonge kinderen!!! Graag bloembakken aan de kruising Mechelseweg - Wipstraat. Voor de veiligheid van de kinderen! Op straat spelen is fijn! Tennis, padel, voetbal, badminton, tikspelen, krijten. Laat de kinderen op een veilige manier buiten spelen in het dorp door van da wipstraat een speelstraat te maken!! Thanks.
Koen C.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

zone 30 stuk londerzeelseweg en Bonenveldstraat hoe gaat men dat organiseren?
ik vind het een heel mooi initiatief en zeker het meer groen in de gemeente. Ook de wegen er naartoe zullen de nodige aandacht moeten krijgen omdat zone 30 in brede straten zeker niet makkelijk afdwingbaar gaat worden er wordt vaak hard gereden en zeer vaak niet gestopt aan de zebrapaden. is daar al info over hoe men dat in toekomst wil doen ? wij vinden het alvast een mooi initiatief wat de kern zelf betreft en hopen op meer leven in het dorp dat nu vaak maar een trieste aanblik heeft. We kijken ernaar uit omdat hier toch veel mensen wonen dus extra horeca etc zal zeker meer dan welkom zijn
Martine C.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wekelijkse markt verschuiven naar de Mechelseweg is dit wel realistisch
In het voorstel wordt ook gesproken over het verplaatsen van de wekelijkse markt naar de Mechelseweg. Indien de marktramen ook tussen de Stationsstraat en Marktstraat worden opgesteld blokkeer je gans het centrum als je vasthoudt aan het circulatieplan dat nu voorligt. Ook zal de verplaatsing van de wekelijkse markt ervoor zorgen dat de parking achter De Kring niet meer kan gebruikt worden op donderdag. Wij kunnen begrijpen dat er enkelrichting wordt ingesteld in bepaalde straten maar vinden het geen meerwaarde dat het ook gebeurt in o.a. de Swaelusstraat, Otto De Mayerstraat, Zetselstraat. Het circulatieplan zoals het nu voorligt zorgt ervoor dat inwoners van het centrum die in het gebied wonen waar het circulatieplan geldt steeds moeten omrijden om het centrum te kunnen verlaten.
Pascale M.
0 1
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Oudstrijdersstraat circulatie en parking
Hallo, leuk project. Ik zelf woon vlak bij school en kerk in Oudstrijdersstraat en vraag me enkele zaken af nav nieuwe inplanting. Ik zie beduidend minder parkeergelegenheid. We krijgen momenteel frequent te maken met fout parkeerders voor onze garage (minder een issue in lockdown) en vrezen dat dit gaat leiden tot nog meer foutparkeerders. Daarnaast is er een bestaand issue mbt bereiken van de parkeerplaats indien je uit richting Hoogveldweg komt. Vroeger kon je gemakkelijk draaien aan rond punt voor café Toren. Nu doen we dit op de parking voor Jokes Bokes (ook niet ideaal). Indien ik het goed begrijp komt daar nu een parkje - maar dit zal leiden tot ongemak door verschillende bewoners, ouders van kinderen die in Oudstrijdersstraat zelf beginnen auto te keren, zeker gegeven de richting van het éénrichtingsverkeer in bv de Mechelseweg. Nu, indien we van Mechelen kwamen, sloegen we immers reeds af aan de eerste lichten na de brug, om zo via Mechelseweg onmiddellijk in goede richting te staan.
Steven M.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Circulatieplan
Mijns inziens lijkt het mij praktischer en veiliger om de Mechelseweg éénrichting te maken van aan de kerk tot aan de marktstraat. Dan kan je vlotter en makkelijker de stationsstraat bereiken. Ik zie het nut er niet van in om iedereen al die toertjes( zoals nu voorzien) te laten doen!een
Hendrik K.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Wipstraat éénrichting verkeer
Over het algemeen vind ik het circulatieplan zeker een goed idee. Het is me echter niet ontgaan dat de meeste anders bewoners van de Wipstraat reeds jaren vragende partij zijn om de straat in een enkele richting te laten wijzigen. Als nieuwere bewoner deel ik deze mening. De straat is redelijk nauw, met een tegenligger vormt dit vaak gespannen situaties en levert uiteraard ook heel wat ongemak op. Eén enkele kant maar laten parkeren zal helaas het 'parkeerprobleem' niet helpen. Zodoende lijkt het mij ook een goed idee om de Wipstraat naar een éénrichtingstraat te laten aanpassen. Hoe ik het zie zou dit geen enkele negatieve gevolgen kunnen dragen en de algemene mobiliteit in het dorp ten goede komen.
Vincent D.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

circulatieplan
ik ben te vinden voor de zone 30 in het dorp en oook dat jullie het vrachtverkeer weren uit het dorp. ik moet alleen vaststellen dat de zone 50 voor de bormstraat totaal genegeerd word door automobilisten en vrachtverkeer. het vrachtverkeer dendert hier door de straat soms davert het hele huis . op termijn gaan hier veel huizen last krijgen van gebarsten gevels . maar het gevoel overheerst hier dat het maar de ring van kapelle op den bos en tisselt is . in vele gemeentes zijn al banen aangelegd om het vrachtverkeer weg te houden dit moet ook hier lukken als je ziet hoeveel bos en weiland er achter de bormstraat ligt.
Kevin V.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Enkelrichtingsverkeer in de Wipstraat
Als bewoner van de Wipstraat heb ik me al meermaals gestoord aan het tweerichtingsverver in onze straat. Mijns inziens zou het zeer interessant om ook van de Muyldermanslaan en de Wipstraat een enkelrichting te maken. mvg, Kina
Kina R.
0 0
Log in om te stemmen

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Proficiat met jullie plannen voor de vernieuwing van het Marktplein en de Mechelseweg. Ziet er mooi uit. Ik maak mij vooral zorgen over de manier waarop het eenrichtingsverkeer is ingepland.
Ik woon zelf in de Rene Swaelusstraat. Als ik richting Londerzeel wil rijden moet ik thuis vertrekken, rond het marktplein rijden, dan de Marktstraat in, dan de Mechelseweg, dan de Stationsstraat en dan de Verbindingsweg. Voor richting Willebroek moet ik ook eerst rond het Marktplein rijden, dan de Marktstraat in, de Mechelseweg, de Schuttershofstraat, de Kerselaarlaan en zo naar de Westdijk. Dit lijkt mij niet echt de bedoeling van een circulatieplan als je zelf door de straten wordt gestuurd waar men het verkeer wil beperken. Ook stel ik mij vragen hoe de bussen met leerlingen uit Willebroek aan het zwembad moeten geraken. Het zou al een oplossing zijn moesten we in het stukje Otto De Mayerstraat tussen de Markt en de Kerselaarlaan in twee richtingen mogen rijden.
Els S.
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 58 bijdragen