Skip to main content
home-page
Ontdek het thema

Duurzame invulling en beleving

Schoolomgeving Kobos De Pepel

Omschrijving

Beste Om te beginnen wil ik meegeven dat we zeer blij zijn dat er zoveel initiatieven genomen worden om onze gemeente, met de vele scholen, verkeersveiliger te maken! Helaas zien we nog gemiste kansen voor de scholen rondom de kerk. Er is nagedacht over de herinrichting van de pleintjes (ODT -Jokes Bokes) en de gevaarlijke parkeervakken, wat zeker een pluspunt is. Maar aan de kant van de scholen blijft er doorgaand verkeer in 2 richtingen, met bussen, ... Is er een mogelijkheid om met de scholen verder in dialoog te gaan over het verlaten van de school (zowel campus De Pepel als campus SGI)? En eventueel ook het pleintje tussen kerk en school mee op te nemen in de plannen? Misschien moet er een andere schoolingang overwogen worden? Kan men één of twee veiligere oversteekplaatsen creëren? Daarnaast was er nog een vraagje over vrachtvervoer in zone 30. Is dit alleen mogelijk voor plaatselijk vrachtvervoer? Zo ja dan zal meer controle nodig zijn. Veel succes met de verdere uitwerking van de plannen! En hopend op een verdere dialoog.

Voor welk plein of voor welke pleinen is je idee?

Kerkplein
2
1
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Er is veel te weinig controle in de straat, dat vraag ik geregeld als inwoner in de straat en dat gebeurt nooit. Bij de zoveelste kwade mail omdat er hier constant auto's voor de poort staan, passeren ze eens 1x om hun goede wil te laten zien. Daarna zie je ze weer niet meer tot de volgende kwade mail. Vrachtvervoer is ook zo'n probleem. Paar weken terug was ik 's nachts wakker en ik zie hier een oplegger passeren voor de deur. Dat is volgens mij ook geen lokaal verkeer. Vroeger had je hier lokaal nog redelijk wat agenten, sinds de invoering van de politiezone naar 3 gemeenten zitten ze volgens mij met veel te weinig volk, maar dat mag niet ten koste gaan van de dienstbaarheid en de burger.