Skip to main content
home-page
Deel op facebook
Ontdek het thema

Feedback op de circulatie, fietsstraten en zone 30

Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg

Uitgebreide beschrijving

Er zijn heel veel manieren om het centrum in te rijden, en heel weinig om het centrum uit te rijden richting de Verbindingsweg. Al het verkeer dat vanuit het ruime centrum naar de Verbindingsweg wil rijden moet zich via de straten rond het Marktplein een weg zoeken naar de Stationsstraat. Iedereen die naar drankhandel Persoons gaat om bakken bier en frisdrank in te slaan - helaas is de fiets daarvoor niet echt een alternatief - kan enkel weg komen ofwel via (het versmalde gedeelte van) de Westdijk, ofwel via de Wipstraat en Schuttershofstraat naar de Kerselaarlaan of de René Swaelussstraat. Als je de enkelrichting in de Mechelseweg tussen de Stationsstraat en de Westdijk zou omdraaien, en evt ook in de Schuttershofstraat, dan kan het verkeer het centrum binnen rijden via de Oudstrijdersstraat, Pastoriestraat en Kerselaarlaan, en zonder teveel omwegen buitenrijden via de Stationsstraat.
3
2
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Dit kan je oplossen door de Kanunnik Muyldermanslaan weer te ontsluiten (paaltjes weghalen)
Het probleem met eenrichtingsverkeer is dat het aantal gereden autokilometers in het centrum groter wordt. En als je dan een verandering aanbrengt op één plaats ontstaat er nieuw probleem ergens anders. Alles begint bij het Kerkplein. Door de inrijrichting naar de Mechelseweg in één richting te maken creëer je sowieso overlast in de Stationstraat, de Schoolstraat, in de Oudstrijderstraat tussen Schoolstraat en Kerkplein, en de Bormstraat. Als je dus vasthoudt aan de inrichting van het Kerkplein zijn er weinig alternatieven vrees ik.