Skip to main content
home-page

1. Gemotoriseerd verkeer zal van 19 september 2022 tot het einde van de werken worden omgeleid via de Paddegatstraat en de Stuiverstraat. Fietsers volgen de Vroonbaan, Spenaardstraat en Brandhofstraat.

In de eerste fase van de werken is er specifiek tot in het midden van het kruispunt Ipsvoordestraat gewerkt. Bewoners tussen de Ipsvoordestraat en basisschool 't Mulderke (alsook firma Becoton) kunnen via Ipsvoordestraat Molenstraat fase 1 nog bereiken. Eind november/begin december 2022 zullen - afhankelijk van de weersomstandigheden - zowel fase 2 (Becoton – Vroonwegel) als fase 3B (Ipsvoordestraat – Veldstraat) afgewerkt zijn.

2. Vrachtverkeer volgt, afhankelijk van hun bestemming, de omleiding via de A12. Etex en bediening centrum Kapelle-op-den-Bos via afslag N16. Becoton en bediening Nieuwenrode via afrit Meise.

Concreet zullen we werken met zones:
- Laden of leveren in de oranje zone (zone A), volg dan de oranje omleiding.
- Laden of leveren in de blauwe zone leveren (zone B), volg dan de blauwe omleiding.

3. Fietsers kunnen vrij gebruik maken van de auto-omleiding, maar we voorzien ook aparte omleidingen (gescheiden van het gemotoriseerd verkeer) en eventuele alternatieven.

Maak je de verbinding Kapelle-op-den-Bos centrum met Nieuwenrode?
We raden omleiding ‘X’ aan. Deze omleiding loopt via de Hogerheistraat en enkele trage wegen naar de Mennaertstraat en de Paddegatstraat. De Hogerheistraat wordt verkeersluw door een knip ter hoogte van Meroso Foods. In de Paddegatstraat geldt (tijdelijk) een snelheidsbeperking van max. 30 km/uur. Opgelet: de trage wegen zijn niet verlicht en kunnen bij slechte weersomstandigheden moeilijk berijdbaar zijn.

Maak je de verbinding Kapelle-op-den-Bos centrum met Grimbergen?
Je kan gebruik maken van de omleiding ‘Y’ via de Brandhofstraat – Spenaardstraat. Ook in de Spenaardstraat komt er een knip ter hoogte van de overgang van het smalle naar het brede gedeelte. We kiezen hier bewust voor de veiligheid van de fietser.
Bij deze omleiding moet de fietser wel extra aandachtig zijn op het kruispunt met de Vroonbaan-Ipsvoordestraat.

Alternatieven
- De werf schuift dagelijks op, dus in de beginfase zal een deel van de Molenstraat nog berijdbaar zijn. Wees altijd extra aandachtig, want het blijft een werfzone.
- In de beginfase zal je om omleiding ‘X’ te bereiken nog via de Kapelstraat ‘C’ kunnen fietsen, zo vermijd je de drukkere Paddegatstraat.
- Woon je in de Molenstraat en wil je op de omleiding terechtkomen, dan raden wij verbinding ‘D’ via Armenbos aan.
- Wil je de werken passeren, deels via de auto-omleiding, dan kan je ervoor kiezen om de verbindingen ‘G’ (naast Becoton) en ‘F’ (trage weg door de velden) te nemen. Hierbij is wel extra aandacht vereist bij het verlaten van de trage wegen aangezien er hier beperkte zichtbaarheid is.
- Er is ook nog de wat avontuurlijkere omleiding ‘H’. Deze bevat een trapje en een brugje over de Birrebeek. Bij slechte weeromstandigheden is deze omleiding moeilijker berijdbaar.

Fietsen in de werfzone
- De aannemer zal zo lang mogelijk het bestaande fietspad behouden, maar dit zal tijdens de werken mogelijk op bepaalde plaatsen onderbroken zijn. Leg deze weg dus best te voet af.
- Passeer nooit een werfkraan zonder oogcontact met of akkoord van de kraanbestuurder.

 

Deel op facebook