Skip to main content
home-page
Deel op facebook

Feedback voor De Kiem

Ontdek het ontwerp met o.a. een fietsstraat, zone 30 en / of enkelrichting richting Mechelen.

22
6

Deze reacties werden reeds ingediend

Willekeurig
Populair
Recent
Mooie plannen, fietsstraat = vraagteken
De plannen zien er veelbelovend uit en zouden een grote verbetering zijn. Fietsstraat blijft een vraagteken. Gaat het verkeer echt achter onze jonge fietsers rijden? Als ze de ruimte die ze krijgen ook durven innemen kan dit werken maar in andere gemeenten heb ik toch al heel andere zaken gezien. Net als de zone 30 die alleen gerespecteerd wordt als er controles gebeuren... Bijv een doorgedreven trajectcontrole zoals in Mechelen zou een goede extra controle zijn
Katleen M.
0 0
lees meer
Veilige omgeving kinderen en bewoners school de Kiem
voorkeur: Optie 1. Wij wonen in de Kapellebaan (gedeelte tussen smalle weg en kleine heide) Als bewoners zullen we in optie 1 altijd voorbij de school moeten om naar huis te rijden. Belangrijk dat de straat effectief een wijziging ondergaat, niet enkel borden plaatsen dat iets wel of niet mag maar zo herinrichten dat het 'afgedwongen' wordt. Bij de variant vrezen we dat er nog altijd sluipverkeer zal zijn van de kleine heide via de smalle weg richting Kapelle op den bos. (ook al zou dit voor ons als bewoners efficiënt zijn om naar onze voordeur te rijden vanuit Mechelen) Er is heel vaak (nog altijd) zwaar verkeer dat vanuit de kleine heide richting Kapelle-op-den-bos rijdt vandaag en dat moet voor de veiligheid absoluut vermeden worden. Tenzij in de variant het gedeelte tussen de kleine heide en de smalle weg doodlopend wordt en enkel plaatselijk verkeer? Fietsers die kleine heide voorbij rijden en via Mechelseweg naar Kapellebaan richting Hombeek rijden, hebben daar vandaag 'n heel gevaarlijke oversteek, dit moet ook wijzigen
Linde B.
0 0
lees meer
Topvoorstel voor een veilig en groenere straat
Het voorstel om de schoolomgeving van De Kiem veiliger en groener te maken door enkel nog eenrichtingsverkeer toe te laten kunnen we alleen maar toejuichen. Onze voorkeur gaat uit naar voorstel 1 waarbij het eenrichtingsverkeer doorgetrokken wordt tot aan de Kleine Heide. Op die manier kunnen de zwakke weggebruikers en ook zeker alle kinderen en jongeren die via deze weg naar de Kapelse scholen komen zich veilig verplaatsen. Door het aanpassen van de straat naar één enkel rijvak kan er zelfs ruimte komen voor een groenstrook /bomen over de volledige lengte van de straat en een aangenaam fiets- en voetpad.
Rebecca C.
0 1
lees meer
Fietspad brug (Kuiermansstraat)
Voor fietsers komende uit de Kuiermansstraat is er een gele fietsstrook voorzien aan de tunnel. Om dan rechts de brug op te fietsen (vb richting de Kiem) is er echter een boordsteen ipv een zachte overgang. Dit is voor de (kleine) kinderen niet haalbaar en dus zeer gevaarlijk, zeker op drukke momenten. Dit is nochtans slechts een kleine aanpassing voor een aannemer.
Wouter B.
0 0
lees meer
Wat met problematiek van Mechelseweg?
Beste, op zich is het een mooi plan betreffende de veiligheid rond de school. Ik vraag me wel af waarom er geen aandacht geschonken wordt aan de parkeerproblematiek in de Mechelseweg. Het is hier op de drukke schoolmomenten haast onmogelijk om door de straat te rijden door het beurtelings parkeren. Wat ook een gevaar is voor de jonge fietsers. Ik zou graag adviseren om de situatie van aan de school tot aan het kanaal mee op te nemen in dit plan. Anders vergeten jullie een groot deel van het probleem aan te pakken. Mvg, Arno
Arno P.
0 1
lees meer
Fiets/voetgangers verkeerslicht
Het zuidelijk gelegen fietspad komende van de brug die dan de oversteek maakt over de verbindingsweg kunnen jullie beter voorzien van een verkeerslicht met knop om over te steken
Tom C.
0 1
lees meer
Een veilige schoolomgeving
Een mooi plan om dit gevaarlijk kruispunt veiliger en aangenamer te maken. De oplossing voor de bushalte waarbij het fietspad achter de halte loopt is top. Toch snap ik 1 uitspraak in het filmpje niet : het is niet de bedoeling dat leerkrachten parkeren op de nieuwe parking. Ik vind dit net een uitgelezen plaats zowel voor de leerkrachten als de ouders. Zo kan de Ernest Claesstraat gevrijwaard worden van teveel parkerende auto's. Over parking gesproken : kan er op de parking achter de Sint-Jozefskring een laagje asfalt of propere steentjes aangebracht worden. Bij regenweer is dat daar een heel smerige boel.
Rita R.
0 0
lees meer
Wat met Kapellebaan?
Wij zijn voor de eenrichtingsweg want het is verschrikkelijk om elke leer te slalommen ter hoogte van de mechelseweg! Veel mensen rijden hun daar vast zeker als ze de weg niet kennen.. Maar het grote verkeer van de kleine heidi zal dus worden omgeleid via kapellebaan. Wanneer wordt dit wegdek herstelt!? Wij wonen hier en het is verschrikkelijk.. heel ons huis davert van de vele vrachtwagens en tractors die passeren. Er zal dus binnekort NOG meer vervoer zijn en dat op zo’n slechte baan. Hetzelfde voor de kleine heide! En hoe gaat het kruispunt kleine heide met kapellebaan fietsvriendelijk worden gemaakt? Is een groot probleem hier, bestuurders vliegen gewoon de baan uit! Mijn vriend is hier vorig jaar nog aangereden op dit kruispunt!
Katleen G.
0 0
lees meer
Wat is de bedoeling in de mechelseweg
Wat is de bedoeling in de mechelseweg,dit van aan de Evert larockstraat tot aan de oostvaartdijk?ik woon samen met mijn moeder in de mechelseweg 307.we hebben al veschillde verhalen gehoord ivm parkeren in deze gedeelte van de straat.we hebben gehoord dat dit deel van de straat een parkeerverbod zou komen en de inwoners van dit stuk op de nieuwe parking zouden moeten gaan parkeren.maar dit is echt niet haalbaar voor mijn moeder mits ze slecht te been is en toch belangrijk is om voor de deur te kunnen parkeren.ook heb ik een vraag ivm het parkeren van mijn vrachtwagen.dit is een cabine vrachtwagen.alleen de trekker.ik sta nu al jaren op de hoek aan frituur de brug omdat ik nergens anders plaats heb om mij te parkeren mites ik elke avond terug thuis kol en s morgens terug vertrek.mag ik dan ook gebruik maken van de nieuwe parking dat er gaat komen achter frituur de brug?MVG Van rompaey Stefan
Stefan V.
0 0
lees meer
feedback inwoner Kapellebaan 2811 Leest Mechelen (gedeelte tussen smalle weg en kleine heide)
voorkeur: Optie 1. Wij wonen in de Kapellebaan, als bewoners zullen we in optie 1 altijd voorbij de school moeten om naar huis te rijden. Belangrijk dat de straat effectief een wijziging ondergaat, niet enkel borden plaatsen dat iets wel of niet mag maar zo herinrichten dat het 'afgedwongen' wordt. Bij de variant vrezen we dat er nog altijd sluipverkeer zal zijn van de kleine heide via de smalle weg richting Kapelle op den bos. (ook al zou dit voor ons als bewoners efficiënt zijn om naar onze voordeur te rijden vanuit Mechelen) Er is heel vaak (nog altijd) zwaar verkeer dat vanuit de kleine heide richting Kapelle-op-den-bos rijdt vandaag en dat moet voor de veiligheid absoluut vermeden worden. Tenzij in de variant het gedeelte tussen de kleine heide en de smalle weg doodlopend wordt en enkel plaatselijk verkeer? (eventueel afgedwongen door een knip) Fietsers die kleine heide voorbij rijden en via Mechelseweg naar Kapellebaan richting Hombeek rijden, hebben daar vandaag 'n heel gevaarlijke oversteek, dit moet ook wijzigen.
Steven D.
0 0
lees meer
En veilige en aangename buurt
Ik vind dat de Kleine weg moet open gesteld worden zodat de auto's zo vlug mogelijk de Mechelseweg kunnen verlaten voor de veiligheid van de kinderen en de volwassen fietsers. En dat op de Hombeeksebaan dezelfde aanpassing moet aangebracht worden zoals voorzien aan de Smalle weg. Ook vind ik dat de parkeervakken moeten blijven bestaan in de fietstraat vooral om de snelheid van het autoverkeer af te remmen, en alle bewoners de kans te geven om veilig te parkeren in hun eigen straat. Hopelijk wordt er rekening gehouden vooral met de wensen van de mensen die wonen in de betrokken zone. Het moet voor ons en onze buren niet alleen veilig maar ook aangenaam wonen zijn.
CLEMENTINA B.
0 0
lees meer
Proficiat, knap plan en steun het volledig! Kleine Weg, waar komt de verkeerstop
Waar komt de verkeerstop in de kleine weg? Ik veronderstel dat er rekening wordt gehouden met de bestaande garage en tuiningang voor beide huizen grenzende aan de kleine weg?
Bart V.
0 0
lees meer
Verkeersveiligheid omleggingskruispunt?
Beste Ik begrijp dat alle verkeer door éénrichtingsverkeer te maken, zal worden omgeleid naar het kruispunt 'kapellebaan' met 'Mechelsesteenweg'. Wie gaat dit kruispunt verkeersveilig maken en de nodige aanpassingen doen om daar een vlotte doorstroom te hebben? Nu is dit een punt waar je 70km per uur mag rijden, wegdek is versleten, kan je met hoge snelheid vanuit hombeek direct afslaan naar kapellebaan en dan al dat extra verkeer vanuit kapelle op den bos richting Leest en terug? Is Stad Mechelen ook gevraagd geweest om bv. de straat te heraanleggen en veilig te maken? Tot slot denk ik dat er ook extra aandacht mag gegeven worden voor de fiets veiligheid op de splitsing kleine heide-kapellebaan. Is daar ook al jaren heel gevaarlijk en door éénrichtingsverkeer te maken zal er misschien minder aandacht geschonken worden aan de zwakke weggebruiker, aangezien er slechte zichtbaarheid is wanneer je van kleine heide naar kapellebaan wil rijden. Mvg, Tatjana
Tatjana V.
0 0
lees meer
niet akkoord met éénrichting Mechelseweg Oost
Wij (Kapsalon Yvette) zijn niet akkoord met de herinrichting van de Mechelseweg Oost tot éénrichtingsstraat. Wij ontkennen volgende problemen niet: vrachtwagens die in onze straat doorrijden én personenwagens aan te hoge snelheid. De beste oplossing volgens ons is permanent snelheidscontrole voor personenwagens middels trajectcontrole of een flitspaal. Wij hebben ook de indruk dat dit project achter onze rug reeds werd doorgesproken zonder ons in te lichten. Gelukkig werden wij verwittigd door een lid van de Gemeenteraad. Ook lijkt het ons dat het meeste druk komt van de mensen die onlangs hier gebouwd hebben en dan nog op grondgebied Mechelen wonen.
Fons A.
0 3
lees meer
Eenrichtingstraat: Terecht!
De situatie op de Kapellebaan/Mechelseweg is momenteel ronduit gevaarlijk voor fietsers en voetgangers. Wagens rijden te snel de schoolzone in en het is gewoon wachten tot er iets gebeurt. Daarom staan wij volledig achter het voorstel van de gemeente. Een eenrichtingsstraat tot aan de Kleine Heide is daarenboven gewenst aangezien de Smalle Weg nooit het verkeer kan opvangen dat van Mechelen of van Leest komt. Klein vrachtverkeer gaat zich bovendien keer op keer vastrijden waardoor privé parkeerplaatsen gaan dienen als 'omkeer'plaatsen. Iedereen wil zo snel mogelijk met de wagen in Kapelle staan en de omweg is misschien niet zo leuk voor koning auto, maar de veiligheid én de leefbaarheid in de straat wordt er wel veel beter op. De brede laan tussen de Smalle Straat en de Kleine Heide kan bovendien omgetoverd worden tot een groene oase. De Warmste Straat helemaal waardig! ;-)
Joris P.
0 0
lees meer
Voorkeur: variant (optie 2)
Wij wonen in de Cyriel Verschaevelaan. Bij optie 1 zou de weg een stuk langer worden om van de Kleine Heide naar huis te rijden. En tussen de Smalle Weg en Kleine Heide is het breed genoeg voor dubbele richting.
Eveline d.
0 0
lees meer
Een mooi initiatief en een goed project, enkel zijn er nog enkele bedenkingen die ik me maak.
Er is enkel uitwerking gemaakt van situatie rond De Kiem. Hoe is verdere afwerking in Kapellebaan? Concrete enkelrichting, parkeerplaatsen, fietspaden, riolering, groenzone, .... De oversteekplaats in Baanveldstraat (kruispunt Hombeekseweg) zou'k verder in de Baanveldstraat plaatsen, zodat er 1 à 2 wagens voor kunnen stoppen om voetgangers te laten oversteken. Anders kan je een opstopping creëren op het kruispunt. Variant 1 is niet de veiligste optie voor schoolomgeving. Variant 2 kan er voor zorgen dat het nòg veiliger wordt. Bij var2 wordt lokale verkeer,zware landbouwvoertuigen,klanten handelszaken, hulpdiensten, ... niet verplicht langs nauwe kruispunt aan De Kiem te rijden. Sluipverkeer kan je perfect weghouden door enkel plaatselijk verkeer toe te laten en/of regelmatig controles te doen en/of vaste camera's te plaatsen. Als er op kruispunt Mechelseweg - Smalle Weg voorrang gegeven wordt aan verkeer komende van De Kiem, haal je ook sluipverkeer weg. Is er ook oversteekplaats voorzien op Smalle Weg - Hombeekseweg?
Kristof D.
0 0
lees meer
Ontwerp Mechelseweg
Het is een mooi ontwerp en het zal een stuk veiliger worden voor de vele fietsers. Wij hebben enkele vragen/voorstellen : Het is ons niet duidelijk of er in de Mechelseweg (gedeelte fietsstraat) nog mag/kan geparkeerd worden of is het enkel laden en lossen? Nu rijden vaak auto’s op de voetpaden, is dit met het nieuwe ontwerp opgelost? Rond het sluiten van de kleine weg hebben we enkele bedenkingen. De Mechelseweg is druk bewoond. In het gedeelte fietstraat wonen ongeveer 40 gezinnen, elk met minimum 1 of meer wagens. Als deze wagens allemaal via de smalle weg naar het centrum Kapelle op den Bos moeten rijden, zou dit een een grote belasting voor de smalle weg kunnen worden (is tenslotte ook maar een kleine weg). Waarom deze gezinnen niet toelaten om ook via Kleine weg richting centrum te rijden? Op deze manier zou men de verkeersdrukte kunnen spreiden. Het zou tevens nuttig zijn om op oversteekplaats Verbindingsweg thv de Baanveldstraat, eventueel verkeerslichten te plaatsen voor voetgangers en fietsers.
Marc G.
0 0
lees meer
Voorkeur variant 1, Variant 2 mits noodzakelijke aanpassing
Prima voorstel om de schoolomgeving veiliger en groener te maken. Mijn voorkeur gaat uit (als bewoner van de Kapellebaan 54) om het eenrichtingsverkeer door te trekken tot aan de kleine heide. Dit geeft de meest eenduidige verkeerssituatie. Het laat bovendien toe om de straat structureel her aan te leggen, met (ver)breed fietspad richting Kiem (voor fietser vanuit Leest, richting STK) en ook extra groen te voorzien. Indien toch geopteerd zou worden voor variant 2 (met dubbele richting tot de Smalle Weg), lijkt het me cruciaal dat het verkeer dat vanaf de kleine heide komt , richting Kapelle, NIET links de Smalle Weg in kan. Indien deze mogelijkheid er wel is, dan dreigt de Smalle Weg heel wat verkeer aan te trekken, wat echt wel moet vermeden worden, gegeven de breedte van de Smalle weg. Variant 2 met dubbele rijrichting zou dan zodanig moeten ingericht worden dat dit enkel bedoeld is voor bewoners en daadwerkelijk plaatselijk verkeer.
Rebecca C.
0 0
lees meer
Vraag buurtbewoner
Is er geen vrees dat er een opstopping zal ontstaan in de Mechelseweg door het verkeer komende vanaf het kanaal, dat de Mechelseweg wil inslaan? Door de geparkeerde wagens in de Mechelseweg is er weinig "wachtruimte", zeker op de drukke momenten kan dit volgens mij wel voor problemen zorgen en gaat een vlotte doorgang van de hoffelijkheid afhangen.
Steven V.
0 0
lees meer
Goed voorstel!
Het is een goed plan. Ik heb wel nog een vraagje. Blijven de parkeerstroken bewaard? Dit is niet duidelijk op het plan. Op welke termijn kunnen jullie dit verwezenlijken?
Blondina V.
0 0
lees meer
Parking voor leerkrachten
Momenteel staat heel de straat vol met wagens van leerkrachten. Is daar geen oplossing voor?
Steven S.
0 0
lees meer